6 sygnałów świadczących o tym, że pora zainwestować w nową stronę internetową

Mateusz Nowak
19.06.2017

Strona internetowa to wizytówka firmy i najczęściej pierwszy element wizerunkowy, z jakim mają kontakt klienci. Już samo to powinno przekonać każdego przedsiębiorcę, że posiadanie profesjonalnej, nowoczesnej i funkcjonalnej witryny, jest koniecznością. Mimo to bywa z tym bardzo różnie. W Internecie można natknąć się na strony nawet rozpoznawalnych marek, które aż „błagają” o odświeżenie. Jak rozpoznać ten właściwy moment i nie dopuścić do tego, aby klienci trafiali na stronę będącą antyreklamą firmy? Oto 6 sygnałów, które świadczą o tym, że czas zainwestować w nową stronę internetową.

  1. Wysoki współczynnik odrzuceń – sprawdzając statystyki swojej witryny np. w Google Analytics (robisz to, prawda?), możesz dowiedzieć się, jakie są reakcje użytkowników po wejściu na stronę. Jeśli okaże się, że zdecydowana większość z nich ucieka w czasie poniżej 1 minuty, to coś tu ewidentnie nie gra. Niemal na pewno odstrasza ich wygląd strony oraz słaba nawigacja, przez co nie mogą znaleźć tego, na czym im zależy.
  2. Duża różnica w porównaniu do stron konkurencji – wykonaj prosty test. Wejdź na 3-4 strony konkurencyjnych firm, obejrzyj je dokładnie, a później wróć na swoją. Jeśli będziesz mieć wrażenie, że cofnąłeś się w czasie, to chyba nie potrzebujesz już więcej argumentów, aby zainwestować w nową witrynę.
  3. Brak sukcesów w wyszukiwarce – wpisujesz w Google słowa kluczowe związane z Twoim biznesem, ale nawet po dotarciu do 10 strony wyników wyszukiwania nie możesz znaleźć swojej witryny? No cóż – Twoi klienci na pewno nie są aż tak cierpliwi i po prostu nie dowiedzą się, że Twój biznes istnieje. Jest to ostatni dzwonek, aby wykonać nową stronę i od początku postawić na jej prawidłową optymalizację pod kątem wymagań Google. Oczywiście nie zapomnij też o podstawowych działaniach SEO.
  4. Fatalny wygląd na urządzeniu mobilnym – jeśli nie jesteś w stanie przeczytać niczego na swojej stronie internetowej po uruchomieniu jej na smartfonie, to oznacza, że witryna nie jest responsywna. Wynikają z tego same problemy: utrata klientów, bojkotowanie przez Google, słaby wizerunek itd. Warto więc jak najszybciej wykonać zupełnie nową stronę i to od razu w wersji responsywnej.
  5. Nikt nie składa zapytań przez stronę – trudno o bardziej wymierny wskaźnik tego, że strona nie jest skuteczna. Skoro nikt jej nie odwiedza, to nikt też nie wyśle za jej pośrednictwem zapytania – proste. W takiej sytuacji posiadanie strony jest sztuką dla sztuki. Przyznasz, że szkoda na to pieniędzy? Lepiej więc sięgnąć do portfela i uczynić ze swojej strony atut, a nie kulę u nogi.
  6. Nieaktualne treści – przez lata działalności w Twoim biznesie z pewnością sporo się zmieniło. Jeśli to, co masz na stronie, jest nieaktualne, to nie dziw się, że klienci unikają Twojej firmy jak ognia. Po prostu uznają ją za mało wiarygodną. Zaktualizowanie treści z reguły oznacza konieczność napisania ich na nowo, a to z kolei pociąga za sobą konieczność wprowadzenia poprawek graficznych i funkcjonalnych. Czyli: lepiej i szybciej będzie po prostu stworzyć nową, o wiele lepszą stronę.

Posiadanie przestarzałej i nieatrakcyjnej strony internetowej nic Ci nie daje. Ponosisz tylko zbędny koszt jej utrzymania w sieci. Wydaj pieniądze mądrze i zainwestuj w profesjonalną witrynę. To Ci się naprawdę opłaci.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie