Casio – legendarne zegarki rodem z Japonii

Casio wpisała się na kartach historii zegarmistrzostwa jako marka pionierska, a dziś wciąż wyznacza nowe trendy. Początkowo zupełnie niezwiązana z produkcją czasomierzy, obecnie jest światowym gigantem i jedną z najbardziej rozpoznawalnych w tej branży, a jej produkty zdobyły miana „legendarnych”, „kultowych”, a nawet „niezniszczalnych”.

Od fajki do zegarka

  Za sukcesem marki najczęściej stoi jeden człowiek. Nie inaczej było  w przypadku Casio. Jej historia sięga 1946 roku – wtedy właśnie młody i niesamowicie utalentowany Tadao Kashio postanowił otworzyć w Tokio własne przedsiębiorstwo. Firma początkowo nosiła nazwę Kashio Sejsakujo i zajmowała się produkcją kalkulatorów oraz fajek Yubiwa. Te niewielkie ustniki zamocowane na pierścieniach umożliwiały dopalenie papierosa do samego końca, a jednocześnie nie zajmowały rąk podczas pracy. Nietypowy wynalazek okazał się strzałem w dziesiątkę i zdobył ogromną popularność w całej Japonii. Sukces finansowy fajki sprawił, że firma w 1949 roku mogła rozpocząć prace nad nowym typem kalkulatora. Nowoczesne urządzenie ujrzało światło dzienne dopiero po siedmiu latach, ale praca opłaciła się i firma w 1957 roku zmieniła nazwę na Casio Computer Co. Innowacyjne pomysły oraz wysiłek młodych techników sprawił, że w 1967 roku istniały już dwie fabryki Casio – w Tokio i Zurychu.

  Sukces kalkulatorów przypadł na czas intensywnego rozwoju zegarmistrzostwa. Z tego powodu firma postanowiła otworzyć się na kolejne nowe produkty i zacząć dostosowywać swoje technologie do nowych potrzeb i wymagań rynku. Tak powstał pierwszy zegarek o nazwie Casiotron, wyposażony w mechanizm kwarcowy, automatyczny kalendarz oraz ekran LCD. Przełomem dla marki były lata 80., kiedy to światło dzienne ujrzały kultowe i znane do dziś G-Shock, czyli prawdziwe legendy Casio. Zegarki te opierały się na właściwościach antywstrząsowych oraz wytrzymałych materiałach, jednak początkowo nie zainteresowały potencjalnych klientów. Efektu nie przynosiły też wdrożone kampanie reklamowe. G-Shock zdobył prawdziwą popularność po premierze filmu „Speed: Niebezpieczna prędkość”, kiedy to pojawił się na nadgarstku Keanu Reevesa. Już wtedy mówiono o nim, że jest niezniszczalny.

 Innowacyjne rozwiązania Casio sprawiły, że firma zdobyła miano nowatorskiej oraz oryginalnej. Technicy nie poprzestali na sukcesie G-Shock i zaczęli tworzyć nowe parametry, funkcje, a także połączyli elektroniczny wyświetlacz z analogowymi wskazówkami. Efektem ich pracy był również pierwszy dotykowy zegarek wyposażony w kalkulator, książkę telefoniczną, organizer i notatnik. Rosnąca popularność G-Shock sprawiła także, że w 1995 stworzyli jego odpowiednik dla kobiet – serię Baby-G. W latach 1995-2002 firma zasłynęła m.in. z pierwszego zegarka sterowanego falami radiowymi, czasomierza wyposażonego w aparat cyfrowy i odtwarzacz plików MP3, a także pierwszego telefonu komórkowego z aparatem i GPS-em.

Casio współcześnie

 Dziś Casio jest jedną z największych firm w branży elektronicznej, która cieszy się uznaniem klientów na całym świecie. Gdyby nie talent i innowacyjność twórców Casio, zegarki nie stałyby się legendą oraz kultowym gadżetem, który zna niemalże każda osoba na świece. Sukcesem firmy są przystępne ceny, funkcjonalność produktów, najwyższa jakość oraz oryginalny wygląd. Zrewolucjonizowała ona branżę zegarmistrzowską oraz zmieniła spojrzenie konsumenta na zegarek – stał się on nie tylko praktycznym akcesorium, ale również symbolem prestiżu. Czasomierze Casio przeznaczone są dla wszystkich, którzy cenią wygodę i praktyczność, dlatego dziś widzimy je na nadgarstkach zwykłych ludzi, polityków, gwiazd, sportowców oraz aktorów.

Artykuł partnera serwisu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.