CRM – dlaczego jest niezbędny nawet w małej firmie?

Andrzej Winnicki
22.01.2021

Mała firma – mały kłopot, duża firma – duży kłopot? Choć rzeczywiście liczba wyzwań wzrasta wprost proporcjonalnie do wielkości biznesu, to jednak również w niewielkich przedsiębiorstwach często zdarzają się kłopoty związane z organizacją pracy, przygotowaniem dokumentów czy kontaktem z klientami. Rozwiązaniem dla tego typu kłopotów jest system CRM. Dlaczego warto wprowadzić go nawet w niewielkiej firmie? Sprawdzamy.

Jeżeli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą lub mikrofirmę to wiesz, że najczęściej jest ona oparta na pracy jednej lub dwóch (maksymalnie trzech) osób. Obowiązki, które spadają na takich pracowników są dość duże. Organizacja pracy jest w tym przypadku bardzo ważna. Pomoże w tym CRM.

Czym jest CRM?

CRM to system przeznaczony do budowania relacji z klientami, ale nie tylko. Umożliwia pełne uporządkowanie działania firmy na wielu płaszczyznach – w tym w kwestiach finansowych, ofertowych, harmonogramie działania czy związanych z rozwojem przedsiębiorstwa. System jest niezbędny, jeżeli chcesz kontrolować pracę swoją i swoich pracowników, a także cały czas zwiększać możliwości firmy.

Systemy CRM od wielu lat wspomagają zarówno duże firmy, jak i mniejsze przedsiębiorstwa. Praca z nimi przynosi wymierne korzyści. Jakie?

Dlaczego warto mieć CRM nawet w małej firmie?

Obowiązki spadające na jedną lub dwie osoby, są często ciężkie do opanowania. Szczególnie widoczne jest to np. w biurach nieruchomości. Pracownik lub właściciel musi kontaktować się z klientem, szukać kolejnych kontrahentów, wystawiać oferty na popularnych portalach czy przygotowywać umowy i niezbędną dokumentację, nie wspominając już o księgowości i finansach.

Systemy takie, jak program CRM ESTI to idealne rozwiązanie problemu. Wystarczy, że wprowadzisz dane klientów, swoje oferty i zadania, jakie planujesz wykonać. Od teraz będziesz miał nad nimi pełną kontrolę. Kalendarze spotkań sprawią, że sprawnie poukładasz sobie plan pracy, a uporządkowana baza klientów pomoże w błyskawicznym wyszukaniu kontaktu.

Dostęp praktycznie z każdego miejsca na świecie

Jeszcze jednym ułatwieniem dla niewielkich firm jest możliwość dostępu do baz danych, ofert, kontaktów i statystyk z każdego miejsca na świecie i urządzenia. To tzw. CRM w chmurze, który umożliwia dostęp do wszystkich informacji, po zalogowaniu do odpowiedniego systemu. Z pewnością wiesz, jak ciężko pracować w terenie i być jednocześnie w biurze. Teraz nawet kończąc jedno spotkanie, możesz pracować nad kolejną ofertą – bez konieczności wchodzenia do siedziby firmy.

Szybciej będziesz też mógł domknąć sprzedaż, przesłać klientowi niezbędne dokumenty i rozliczyć całość. Wprowadzenie wszystkiego do jednego serwisu może przypominać zatrudnienie jednego pracownika, który wiele niezbędnych spraw zrobi za Ciebie.

O funkcjonalności i przydatność CRM mogą świadczyć statystyki. Ponad połowa małych firm korzysta już z tego typu rozwiązań. Pamiętaj, że możliwości oprogramowania możesz wykorzystać zgodnie z własnymi upodobaniami i potrzebami. Inwestycja w taki system na pewno szybko się zwróci!

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie