Czy firmy potrzebują dedykowanych aplikacji mobilnych?

Mariusz Siwko
22.10.2021

Dlaczego różne marki decydują się na wypuszczenie aplikacji mobilnych? Jest to bardzo ciekawa kwestia, którą warto rozważyć, jeśli zależy Ci na rozwoju m-commerce, zbudowaniu społeczności wokół marki, a także wyprzedzeniu konkurencji. Pozyskiwanie nowych Klientów za pomocą aplikacji jest bardzo korzystne, także w przypadku małych i średnich firm. W jakich przypadkach jednak rzeczywiście warto zdecydować się na taką inwestycję?

Potęga smartfonów - kiedy ostatnio używałeś laptopa nie do pracy?

Pytanie zawarte w tytule nagłówka jest bardzo istotne, ponieważ razem z rozwojem smartfonów zupełnie zmieniło się nasze podejście do tego, jak w komfortowy sposób można korzystać z Internetu. Telefony obecnie są bardzo wygodne - zwłaszcza aplikacje mobilne pozwalają na szybkie zakupy, bezpieczne dokonywanie płatności, a także komfortowe oglądanie filmów. Obecnie już ponad 70% Polaków robi zakupy online, warto więc być tam, gdzie są Twoi Klienci i dostarczyć im rozwiązania, które docenią. 

Chciałbyś zwiększyć świadomość marki?

Jeśli Klient pobierze Twoją aplikację, możesz ogłosić sukces - od tej pory logo firmy będzie stale widoczne na ekranie. Nawet jeśli wzrok nie będzie się na nim skupiał, użytkownik smartfonu mimowolnie będzie pamiętał o Twojej ofercie. A dzięki powiadomieniom o promocjach z pewnością zostanie z marką na dłużej - odpowiednie komunikaty przed i po zakupie to bowiem bardzo istotna kwestia, o której nie należy zapominać. 

Lepsze poznanie grupy docelowej

Dane analityczne są bardzo istotne w marketingu - wie o tym każdy, kto sam korzysta z social mediów. Aplikacje mobilne pozwalają na zdobycie informacji o nawykach zakupowych, jakie zmiany są potrzebne w produktach lub usługach, a także jakie treści są najchętniej czytane, jeśli w aplikacji dostępny jest też firmowy blog. Warto też pamiętać o tym, że aplikacje mobilne dają duże możliwości bardziej spersonalizowanych interakcji z Klientami. Dobrymi przykładami są życzenia oraz kody promocyjne na urodziny, ale też wyświetlanie promocji oraz ofert, które opierają się na polubieniach i wyszukiwaniach. 

Co zamiast aplikacji mobilnej?

Być może stwierdzisz, że to nie pora na taki krok lub po prostu nie uważasz, aby Twojej firmie aplikacje mobilne były potrzebne. Warto pamiętać, że dobrze zaprojektowana i pozycjonowana strona internetowa oraz social media mają bardzo duży wpływ na sprzedaż! Nie liczą się tylko kampanie reklamowe, ale przede wszystkim ciekawe treści, które oferujesz Klientom.

Kogo poradzić się w sprawie aplikacji mobilnych?

Appchance, software house z Poznania, to marka odpowiadająca za stworzenie wielu popularnych aplikacji mobilnych, dostępnych na polskim rynku. Jeśli zależy Ci na profesjonalnym podejściu, koniecznie sprawdź ich portfolio i przekonaj się, że warto skorzystać z ich usług. Na pewno nie będziesz zawiedziony ostatecznym efektem. Co równie ważne, Appchance współpracowało z firmami z naprawdę różnych branż. Ich znajomość m-commerce gwarantuje najlepsze wyniki!

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie