Dlaczego różne marki decydują się na wypuszczenie aplikacji mobilnych? Jest to bardzo ciekawa kwestia, którą warto rozważyć, jeśli zależy Ci na rozwoju m-commerce, zbudowaniu społeczności wokół marki, a także wyprzedzeniu konkurencji. Pozyskiwanie nowych Klientów za pomocą aplikacji jest bardzo korzystne, także w przypadku małych i średnich firm. W jakich przypadkach jednak rzeczywiście warto zdecydować się na taką inwestycję?
Pytanie zawarte w tytule nagłówka jest bardzo istotne, ponieważ razem z rozwojem smartfonów zupełnie zmieniło się nasze podejście do tego, jak w komfortowy sposób można korzystać z Internetu. Telefony obecnie są bardzo wygodne - zwłaszcza aplikacje mobilne pozwalają na szybkie zakupy, bezpieczne dokonywanie płatności, a także komfortowe oglądanie filmów. Obecnie już ponad 70% Polaków robi zakupy online, warto więc być tam, gdzie są Twoi Klienci i dostarczyć im rozwiązania, które docenią.
Jeśli Klient pobierze Twoją aplikację, możesz ogłosić sukces - od tej pory logo firmy będzie stale widoczne na ekranie. Nawet jeśli wzrok nie będzie się na nim skupiał, użytkownik smartfonu mimowolnie będzie pamiętał o Twojej ofercie. A dzięki powiadomieniom o promocjach z pewnością zostanie z marką na dłużej - odpowiednie komunikaty przed i po zakupie to bowiem bardzo istotna kwestia, o której nie należy zapominać.
Dane analityczne są bardzo istotne w marketingu - wie o tym każdy, kto sam korzysta z social mediów. Aplikacje mobilne pozwalają na zdobycie informacji o nawykach zakupowych, jakie zmiany są potrzebne w produktach lub usługach, a także jakie treści są najchętniej czytane, jeśli w aplikacji dostępny jest też firmowy blog. Warto też pamiętać o tym, że aplikacje mobilne dają duże możliwości bardziej spersonalizowanych interakcji z Klientami. Dobrymi przykładami są życzenia oraz kody promocyjne na urodziny, ale też wyświetlanie promocji oraz ofert, które opierają się na polubieniach i wyszukiwaniach.
Być może stwierdzisz, że to nie pora na taki krok lub po prostu nie uważasz, aby Twojej firmie aplikacje mobilne były potrzebne. Warto pamiętać, że dobrze zaprojektowana i pozycjonowana strona internetowa oraz social media mają bardzo duży wpływ na sprzedaż! Nie liczą się tylko kampanie reklamowe, ale przede wszystkim ciekawe treści, które oferujesz Klientom.
Appchance, software house z Poznania, to marka odpowiadająca za stworzenie wielu popularnych aplikacji mobilnych, dostępnych na polskim rynku. Jeśli zależy Ci na profesjonalnym podejściu, koniecznie sprawdź ich portfolio i przekonaj się, że warto skorzystać z ich usług. Na pewno nie będziesz zawiedziony ostatecznym efektem. Co równie ważne, Appchance współpracowało z firmami z naprawdę różnych branż. Ich znajomość m-commerce gwarantuje najlepsze wyniki!
Artykuł partnera.