Dlaczego sklep internetowy potrzebuje certyfikatu SSL?

Mateusz Nowak
01.06.2020

Epidemia koronawirusa sprawiła, że boom przeżywają sklepy internetowe. Aby jednak prowadzić skuteczną sprzedaż online, trzeba odpowiednio przygotować do tego e-sklep. Nie może w nim zabraknąć na przykład certyfikatu SSL.

Coraz więcej stron internetowych jest już zabezpieczane certyfikatem SSL. Zielona kłódka pojawia się już nie tylko na stronach banków czy operatorów płatności, ale również sklepów internetowych. Obecność takiego zabezpieczenia wpływa pozytywnie na serwis i nie jest skomplikowane do wdrożenia.  

Bezpieczeństwo danych jest kluczowe

Certyfikat SSL jest elementem, który gwarantuje wiarygodność domeny oraz jej właściciela. Zadaniem protokołu SSL jest szyfrowanie komunikacji między przeglądarką użytkownika a serwerem. Dzięki temu mamy pewność, że wrażliwe dane nie zostaną przechwycone przez niepowołane osoby. W przypadku sklepu mamy często do czynienia z takimi danymi, np. przy płatnościach lub wprowadzaniu informacji o adresie dostawy itp. Do tego certyfikat SSL ułatwia wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisów RODO. Według nich administrator lub podmiot przetwarzający muszą stosować szyfrowanie danych osobowych.

Budowanie zaufania

Polski e-commerce rozwija się błyskawicznie, a to oznacza, że w e-handlu panuje coraz większa konkurencja. Od kilku lat można było zauważyć znaczny wzrost liczby otwieranych e-sklepów, a w czasie pandemii ten trend jeszcze się nasilił, ponieważ handel przeniósł się do Internetu. Zdobywanie klientów nie jest zatem łatwe. Trzeba ich przekonać do naszego e-sklepu nie tylko ofertą, ale i bezpieczeństwem. Dlatego konieczne jest budowanie zaufania do sklepu. Certyfikat SSL może być mocnym argumentem. Coraz więcej internautów zwraca uwagę na to, czy serwis ma zieloną kłódkę i korzysta z protokołu SSL. Warto to wykorzystać.

Google lub SSL

Od kilku lat również Google intensywnie promuje certyfikaty SSL. Łatwo się zatem domyślić, że obecność takiego certyfikatu pozytywnie wpłynie na pozycję w wyszukiwarce Google. Do tego strony bez SSL są oznaczane w Chrome i innych przeglądarkach jako niezabezpieczone. Mało tego, jeśli chcemy zaistnieć w wyszukiwarce Google z reklamą produktową, musimy założyć konto w Google Merchant Center. Gdy sklep nie będzie miał certyfikatu SSL, takie konto zostanie zawieszone.

Gdzie znaleźć certyfikat SSL? 

Obecnie nie ma większego problemu, żeby zdobyć certyfikat SSL. Proponują go wszyscy renomowani dostawcy usług internetowych (np. Domeny.pl). Wystarczy wejść na stronę www dostawcy i wybrać odpowiedni dla naszego sklepu typ certyfikatu. Zwykle do wyboru jest kilka o różnym stopniu weryfikacji certyfikowanej domeny i jej właściciela. Potem wystarczy zainstalować certyfikat SSL na swojej stronie internetowej, co również nie jest skomplikowane.

Certyfikat SSL to dziś już właściwie konieczność w przypadku wielu serwisów, a szczególnie sklepów internetowych. W epoce rosnącego cyberzagrożenia SSL to łatwy i skuteczny sposób na zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników i witryny internetowej.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie