Granie w CS:GO to najczęściej długie godziny zabawy, obserwowania profesjonalnych zawodów i wciągająca możliwość współzawodniczenia z graczami na całym świecie. Pomimo wielu lat na karku, ten tytuł wciąż się nie nudzi i ma wielu fanów – nie tylko wiernych, ale nierzadko też całkiem nowych. Jednak oprócz samej rywalizacji, gra przyciąga czymś jeszcze. To element wartości dodanej z hazardową nutką w tle, czyli możliwość otrzymania unikalnego przedmiotu, który wzbogaci nasze konto. Często skiny, o których mowa, potrafią kosztować setki dolarów! Dlatego przyglądamy się dziś tzw. skrzynkom, w których dodatki te się znajdują.
Mówiąc wprost, skrzynki są wprowadzonym lata temu pomysłem na zarabianie pieniędzy przez właściciela Counter-Strike: Global Offensive, firmę Valve. Początkowo miały one być wsparciem i wyróżnieniem dla najlepszych graczy, ale szybko tzw. aktualizacja „Arms Deal” z sierpnia 2013 roku stała się zalążkiem ogromnej machiny biznesowej.
W skrzynkach można znaleźć losowe przedmioty, a najbardziej pożądane są unikalne skiny (skórki) do broni. Dla osób z zewnątrz i pierwszy raz stykających się z tematem to może być dziwne, ale takie cyfrowe dobro potrafi mieć ogromną wartość. Wszystko zależy od tego, jak bardzo unikalny jest dany przedmiot. Co istotne, wylosowany skin można później sprzedać lub wymienić wśród społeczności Steam (klienta gry).
Oczywiście miejscem, które jako pierwsze przychodzi do głowy w kontekście zabawy ze skrzynkami, jest samo CS:GO. To oczywiście najprostsza droga, ale niekoniecznie dająca największe korzyści. Mechanizm losowania jest tak opracowany, aby na kluczach do otwierania skrzyń zarobił producent, a niekoniecznie gracz. Oczywiście może zdarzyć się ogromne szczęście – dowodów na to jest na pęczki na wielu zapisach streamów dostępnych na platformie YouTube – ale raczej możemy się spodziewać tam marnych efektów.
Nieco inaczej jet na zewnętrznych stronach, takich jak przykładowo zyskująca popularność Bloodycase. To oczywiście niejedyne miejsce tego typu, ale wszystkie podobne łączy wiele cech wspólnych, w tym jedna najważniejsza: świetna zabawa z otwieraniem skrzynek! Dodatkowo we wspomnianym serwisie jest wiele promocji (w tym ciekawa opcja na start z pięcioma darmowymi skrzynkami!) i giveaway-ów. Wszystko okraszone świetną, klimatyczną szatą graficzną.
Aby zacząć pozyskiwać skiny do CS:GO na zewnętrznych stronach, konieczne jest zarejestrowanie i zalogowanie na jednej z nich. Trzeba to uczynić za pomocą swojego konta Steam, dzięki temu wylosowane przedmioty zostaną od razu z nim połączone i możliwe do użycia w grze. Będzie też można je oczywiście sprzedać, a pozyskane środki przeznaczyć na zakup kolejnych skrzynek lub innych przedmiotów na rynku. Pieniądze można również wypłacić za pomocą zewnętrznych stron wspierających (za drobną opłatą transakcyjną) przelew środków na PayPal.
Wspomniana wcześniej marka jest jedną z najciekawszych na rynku – bezpieczną, z dobrymi opiniami i wyskokim wskaźnikiem zysku. Jednym słowem łatwo tam o dobre losowanie, a skrzynki mają dobrą wartość. Jednak to oczywiście niejedyna strona tego typu, oprócz tego warto spróbować szczęścia na:
Oczywiście to nie wszystkie tego typu miejsca, do strategii poszukiwania ciekawych przedmiotów można włączyć rejestrowanie się na różnych innych witrynach. Warto mieć jednak na uwadze to, że nie wszystkie będą godne zaufania – część nowych projektów to tzw. scam, czyli dające ryzyko straty pieniędzy. Takie przybytki należy omijać szerokim łukiem.
Strategia działania dla osób chętnych na otwieranie skrzynek w CS:GO jest następująca: warto robić to na zewnętrznych stronach, a zabawę po stronie klienta gry dobrze jest ograniczyć. W serwisach ze skrzyniami mamy dużo większe prawdopodobieństwo dobrego losowania, a co za tym idzie – zysku! Jedną ważną rzeczą pozostaje fakt, że najlepszym rozwiązaniem jest odnalezienie ciekawego projektu, który będzie wygodny w użytkowaniu, bezpieczny i da nam pozytywne wyniki. Czasem dobrze jest się zarejestrować dla samego bonusu, takiego, jak chociażby wspomniane w artykule pięć darmowych skrzynek.
Artykuł partnera.