Wiadomości SMS to odrębne narzędzia marketingowe wykorzystywane w wielu firmach do promocji marki i budowania doświadczeń zakupowych u klientów. Można jednak znacznie podkręcić ich skuteczność, stosując różnego rodzaju integracje. Jak je wykorzystać? I z czym najlepiej integrować SMS-owe kampanie?
Rynek e-commerce cały czas się rozszerza. Coraz więcej zakupów robimy w sieci, co jest szczególnie korzystne dla sklepów internetowych. Połączenie kampanii SMS z działaniami odbiorcy w witrynie sklepu daje nam podwójne korzyści — zarówno dla firmy, jak i grupy docelowej. Dzięki integracji możliwa jest wysyłka spersonalizowanych ofert na podstawie wcześniej dokonanych zakupów, a także odzyskiwanie porzuconych koszyków.
W sklepach internetowych standardem są również SMS-y transakcyjne. SMS Net w SMS Center umożliwia integrację wysyłki wiadomości tuż po złożeniu zamówienia z powiadomieniem o wysyłce, a także jej aktualizacji i odbioru.
Nasze skrzynki mailowe są przepełnione, a wiadomości, które docierają do nas w tym kanale, często umykają. Niski współczynnik otwarć i konwersji zachęca więc do połączenia maila z treściami SMS. I można tego dokonać w bardzo prosty sposób.
Wystarczy, że wyślesz wiadomość SMS do tych osób, które nie otworzyły wiadomości mailowej lub po jej otwarciu nie wykonały żadnej akcji. Dzięki temu zwiększasz szanse na sprzedaż i poprawiasz relacje ze swoją grupą docelową.
Integracje SMS obejmują wiele programów do automatycznej wysyłki wiadomości mailowych, w tym np. Gmail czy Mailchimp.
Do współczesnych klientów dobrze jest docierać różnymi kanałami sprzedaży. Dlatego firmy, które zdecydowały się na stworzenie własnej aplikacji mobilnej, powinny ją połączyć z prowadzonym przez nich marketingiem SMS. Możesz do tego wykorzystać kody rabatowe, które będziesz wysyłać klientom w zamian za instalację aplikacji mobilnej, a także stworzyć spersonalizowaną ofertę na podstawie danych uzyskanych z aplikacji.
Księgowość, windykacja, a może bankowość online? Twoi klienci z pewnością docenią otrzymywane powiadomienia o terminach płatności, zaległych fakturach czy terminach wysyłki niezbędnych dokumentów w firmie. Monitorowanie płatności odbywa się w sposób automatyczny — wystarczy zintegrować wysyłkę SMS z konkretnymi komunikatami w systemie ERP.
Informacje o klientach, zamówieniach czy wydarzeniach w firmie mają w systemie CRM uporządkowaną strukturę. Dzięki temu możliwa jest wysyłka spersonalizowanych wiadomości, idealnie dopasowanych do potrzeb danego klienta.
W ramach integracji możesz automatycznie wysyłać SMS-y po konkretnych wydarzeniach czy powiadomieniach w systemie CRM, a także otrzymywać pełne raporty wysyłanych wiadomości w celu zwiększenia ich skuteczności.
Wiadomości SMS mogą dotyczyć:
Artykuł partnera.