Jak ułatwić pracę w firmie?

Mariusz Siwko
14.04.2021

Prowadzenie działalności jest procesem niełatwym i zwłaszcza w Polsce utrudnionym nieskończoną ilością procedur i dokumentów, które trzeba składać, wypełniać i dopełniać.

Krąży opinia, że Polska jest jednym z krajów o najbardziej skomplikowanej procedurze prowadzenia i ewidencjonowania działalności.

Praca przedsiębiorcy nie tylko polega na podstawowym wykonywaniu swoich działań przewidzianych działalnością, ale również na setce innych działań, które stanowią konieczność jak księgowość, rozliczenia z ZUS i US, faktury, podatki, procedury RODO itp.

Jak zatem ułatwić sobie zadanie?

Najłatwiej skorzystać z outsourcingu i nawiązać współpracę z firmą księgową, która obsłuży nas pod kątem najbardziej zawiłych dokumentacji, czyli rozliczeń z ZUS i US.

Z kolei w kwestii pracy w firmie, bardzo korzystnie jest zorganizować sobie i pracownikom pracę za pomocą systemów typu CRM. Są takie, które nadają się do wszystkich ogólnie pojętych działalności. Są również specjalistyczne systemy dedykowane do specjalnych rodzajów działalności jak np. Warsztat 24 dedykowany dla warsztatów samochodowych.

Taki system ułatwia pracę, obsługę Klienta, reklamacje, księgowość w firmie i różne inne aspekty związane z prowadzeniem danej działalności.

A co z marketingiem?

Marketing napędza sprzedaż i obroty. Możemy wykonywać go we własnym zakresie, jednak obsługa marketingowa wymaga czasu. Możemy również i w tym zakresie powierzyć nasze działania firmie zewnętrznej, która się zajmuje marketingiem. Z reguły też jeśli nie mamy doświadczenia, wszelkie działania wykonywane przez nas zajmą znacznie więcej czasu i będą niestety mniej wydajne. Warto wziąć to pod uwagę gdy otrzymamy ofertę z prowizją agencyjną.

Reasumując wszystko można zrobić samemu, jednak czy warto, każdy musi ocenić sam. Zapewne zależy to od działalności, wiedzy i chęci właściciela oraz funduszy, które jednak ograniczają możliwości współpracy z zewnętrznymi firmami. Zawsze jednak warto lepiej zorganizować pracę w firmie, bo dzięki temu praca z Klientami jest wydajniejsza. Można zatem więcej Klientów, lepiej obsłużyć w takim samym czasie i z udziałem takich samych zasobów ludzkich.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie