Wybór pracownika na stanowiska menedżerskie to duże wyzwanie. Dlatego wiele firm decyduje się na współpracę z firmą zewnętrzną. Na co warto zwrócić uwagę, podejmując współpracę z agencją HR? Sprawdź!
Upewnij się, że agencja rekrutacyjna ma doświadczenie w rekrutowaniu kandydatów na stanowiska kierownicze. Poproś o referencje i przykłady wcześniejszych sukcesów w tej dziedzinie. Pamiętaj, że Executive Search to proces, który wymaga dogłębnej analizy rynku docelowego, a także wnikliwego badania referencji. To zadanie dla doświadczonych headhunterów. Więcej informacji znajdziesz na stronie: https://hrk.pl/pl/dla-klienta/executive-search
Znajomość branży klienta jest kluczowym elementem wpływającym na sukces rekrutacji. Sprawdź, czy agencja rekrutacyjna specjalizuje się w pozyskiwaniu kandydatów na stanowiska managerskie w Twojej branży. Profesjonalne firmy HR dysponują wyspecjalizowanymi zespołami, których członkowie mają doświadczenie w rekrutowaniu kandydatów z poszczególnych sektorów rynku.
Zanim podejmiesz współpracę z agencją rekrutacyjną, dowiedz się, jak wygląda proces rekrutacji kandydatów na stanowiska menedżerskie. Poproś o opisanie jego standardowych etapów. Upewnij się, że proces ten uwzględnia Twoje wymagania i potrzeby. W przypadku pozyskiwania kandydatów na wysokie stanowiska istotna jest szczegółowa weryfikacja ich doświadczenia i umiejętności – zarówno twardych, jak i miękkich. Dlatego, jeśli zależy Ci na idealnym dopasowaniu i ograniczeniu rotacji, dowiedz się, czy firma HR oferuje pogłębioną selekcję kandydatów (np. sesje Assessment Center).
Zapytaj, jakie są możliwości dotarcia do potencjalnych kandydatów. Dowiedz się, z jakich narzędzi korzystają headhunterzy. Ważne jest, aby agencja dysponowała szeroką siecią kontaktów zawodowych i korzystała z różnych źródeł w celu znalezienia najlepszych pracowników.
Upewnij się, że agencja rekrutacyjna będzie Cię na bieżąco informować o postępach w procesie rekrutacji. Dowiedz się, do kogo możesz się zwrócić w razie pytań czy wątpliwości.
Zapytaj o koszty rekrutacji. Dowiedz się, jakie usługi są wliczone w cenę. Ważne jest, aby koszty były jasno określone na etapie podpisywania umowy. Dowiedz się, czy agencja daje tzw. gwarancję zatrudnienia. Co to znaczy? Jeśli otrzymasz taką gwarancję, możesz liczyć na znalezienie nowego kandydata w ramach tej samej umowy, jeśli wyłoniona przez headhuntera osoba zdecyduje się zakończyć współpracę przed upływem czasu określonego przez obie strony (np. 3 miesięcy).
Rekrutacja na stanowiska managerskie to zadanie dla doświadczonych headhunterów. Jeśli nie masz w swojej firmie osoby, która mogłaby się podjąć realizacji tego procesu, warto rozważyć współpracę z partnerem zewnętrznym. Wybierając firmę HR, warto zwrócić uwagę na takie aspekty jak: doświadczenie, specjalizacja, sieć kontaktów, koszty, opinie oraz sposób komunikacji.
Komunikat prasowy