Jak zwiększyć swoją sprzedaż na Amazonie?

Marek Szydełko
09.08.2022

Wybór modelu sprzedażowego i rodzaj sprzedawanych produktów – to główne czynniki, które wpływają na poziom sprzedaży na Amazonie. Doradztwo podatkowe sugeruje, aby wziąć pod uwagę także formę rozliczenia VAT – wówczas nic nie zdoła Cię zaskoczyć.

Co sprzedawać na Amazon?

Amazon potrafi przewidywać trendy i nie zamierza ich ukrywać. Platforma daje swoim użytkownikom wiele narzędzi, które pozwalają na ich sprawdzenie, a przez to powodują, że sprzedaż zagraniczna staje się naprawdę prosta.

Chcąc podbijać rynki zagraniczne przez Amazon, należy wziąć pod uwagę, czy produkt ma swoją sezonowość. Może warto przemyśleć jego cenę? Badania potwierdzają, że najlepiej sprzedają się produkty kosztujące mniej niż 40 euro. A być może najbardziej istotna dla opłacalności sprzedaży będzie wielkość paczki? Dobre przemyślenie strategii sprzedaży jest nie mniej istotne, co jakość samego produktu. Warto wziąć to pod uwagę, aby stworzyć szansę dużej sprzedaży nawet niszowych produktów.

FBA – koszty, które warto ponieść

Fulfilment by Amazon to system sprzedażowy, w którym przedsiębiorca oferuje swoje produkty na rynkach zagranicznych, a przy tym wszelkie obowiązki związane z magazynowaniem, wysyłką i zwrotami produktów pozostawia po stronie Amazon. FBA daje korzyści każdemu – Amazon ma pod kontrolą jakość swoich usług, przedsiębiorca może skupić się na rozwijaniu swojej działalności, a klient może być pewien dostawy zamówionych towarów. Być może z tych powodów ta forma sprzedaży rozwinęła się już w skali światowej do najbardziej popularnej formy sprzedaży zagranicznej na Amazon. Doradztwo podatkowe także poleca tę formę sprzedaży jako jasną i klarowną dla każdej ze stron sprzedaży – przynajmniej pod kątem podatkowym.

Podsumujmy zatem korzyści dla przedsiębiorcy, jakie niesie FBA na Amazonie:

  • do minimum ograniczone zostają koszty związane z logistyką sprzedaży – przedsiębiorca korzysta z magazynów Amazona w różnych częściach Europy;
  • przedsiębiorca nie musi tworzyć wielu zagranicznych wersji swojego sklepu internetowego;
  • obsługa klienta pozostaje po stronie Amazona, co prowadzi do niemal bezkontaktowej sprzedaży – atrakcyjnej dla wielu przedsiębiorców.

FBA to oczywiście także koszty. O ich wszystkich przeczytasz na: https://taxology.co/pl/ile-wynosi-prowizja-amazon-i-jakie-pozostale-koszty-ponosza-sprzedawcy/. Nie warto się jednak zrażać – oszczędności, jakie wynikają z przejęcia obowiązku magazynowania produktów przez Amazon zwykle znacznie przewyższają koszty związane ze sprzedażą w systemie FBA.

Poziom sprzedaży a VAT

Doradztwo podatkowe i Amazon to już niemal naczynia połączone. Wynika to z faktu, że sprzedaż zagraniczna to także inne formy rozliczania podatku VAT. Magazyny Amazon zlokalizowane są w kilku krajach Europy i jeżeli magazynujesz swoje produkty poza granicami kraju prowadzenia działalności, jesteś zobowiązany do rejestracji VAT w tych krajach lub przystąpienia do procedury VAT OSS.

Doradztwo podatkowe dla Amazon podpowiada jednak, że taki obowiązek występuje dopiero po przekroczeniu 10 000 euro sprzedaży we wszystkich krajach. Takie formy rozliczeń mogą się ostatecznie okazać ułatwieniem dla przedsiębiorcy i oznaczać będzie znaczący rozwój Twojej marki. A jeśli potrzebujesz wsparcia od doświadczonych w pracy z Amazon doradców podatkowych, zajrzyj na: https://taxology.co/pl/.

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie