Jakie artykuły można sprzedawać w ramach dropshippingu?

Antoni Kwapisz
07.02.2024

Dropshipping to model logistyczny, którego popularność ciągle rośnie. Liczne zalety tego rozwiązania sprawiają, że powstał nawet specjalny serwis pomagający w organizacji sklepu online. Co warto wiedzieć o tym sposobie sprzedaży i co można za jego pomocą dystrybuować?

Dropshipping – co to znaczy?

Model biznesowy nazywany dropshippingiem polega na tym, że właściciel sklepu online nie utrzymuje własnego magazynu produktów, które oferuje klientom. Dopiero gdy ktoś złoży zamówienie, skompletowaniem i wysyłką zlecenia zajmuje się hurtownik. Sprzedawca jest jedynie pośrednikiem między nim a konsumentem i pozwala na sprawne przeprowadzenie transakcji.

Dropshipping zwalnia właściciela e-sklepu także z obowiązku samej produkcji towarów. Nie trzeba uruchamiać żadnej linii produkcyjnej, by dysponować szerokim asortymentem dla swoich klientów. 

Sprzedawca może pozyskiwać towary z wielu źródeł. Musi mieć jednak na uwadze, by rozsądnie dobierać hurtowników do współpracy. Jakość ich działań wpływa na odbiór marki przez konsumentów, a zatem niepowodzenia jednej strony generują straty także dla drugiej.

Artykuły do sprzedaży dropshippingowej

Sklepy dropshippingowe mogą działać na dwa sposoby – skupiać się na jednej kategorii produktów lub zrzeszać bardzo różnorodne artykuły. W jednym i drugim rozwiązaniu pomaga platforma Sky-Shop służąca do integracji systemów sklepowych z systemami hurtowników, a także do poszukiwania dostawców.

Jedną z często wybieranych kategorii produktowych jest Elektronika i RTV/AGD. Producentów towarów tego typu można znaleźć na stronie internetowej https://sky-shop.pl/integracje-hurtownie-dropshipping/brand/elektronika-i-gsm. Poza tym da się wybrać hurtowników z takich kategorii jak:

  • Biuro i magazyn,
  • Biżuteria i zegarki,
  • Dom i ogród,
  • Gadżety i gry,
  • Gastronomia,
  • Kosmetyki,
  • Meble,
  • Medyczne,
  • Motoryzacja,
  • Odzież i obuwie,
  • Przemysł,
  • Sport,
  • Spożywcze,
  • Wielobranżowe,
  • Zabawki i artykuły dziecięce,
  • Zoologia.

Jak widać, wybór artykułów jest ogromny, a wiele z nich można połączyć, tworząc spójny tematycznie sklep online. Przykładowo dostawców z kategorii Odzież i obuwie warto zestawić z tymi od Biżuterii i dodatków czy Kosmetyków. 

Zanim skompletuje się asortyment swojego sklepu, powinno się dokładnie przejrzeć, które produkty od poszczególnych dostawców będą do niego pasować. Dzięki opcji łączenia ofert producentów da się tworzyć oryginalne propozycje pozwalające na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Jakie zalety ma dropshipping?

Niemal wszystkie cechy charakterystyczne dla tego modelu można uznać za jego zalety. Na pierwszy plan wysuwa się brak konieczności dysponowania magazynem i halą produkcyjną, co wiąże się z ogromną oszczędnością finansową. Nie trzeba dysponować wysokimi środkami, by rozpocząć działalność w branży i osiągnąć sukces w e-commerce.

Dropshipping daje szansę wejścia do aktualnie jednego z najdynamiczniejszych i najbardziej rozwojowych sektorów rynku. Pozwala kształcić się w wielu kierunkach, powiązanych m.in. z SEO, psychologią sprzedaży czy marketingiem. Kreowanie marki własnego sklepu to spore wyzwanie, niosące masę satysfakcji i dające okazję do imponujących zysków.

Kolejna zaleta rozwiązania to elastyczne zarządzanie asortymentem. Sprzedawca może w każdej chwili dodać do swojej oferty lub usunąć z niej poszczególne towary. Kiedy chce, nawiązuje współpracę z kolejnymi dostawcami, a wyszukiwanie nowych partnerów przebiega sprawnie np. za pomocą takich serwisów jak Sky-Shop.

Poza tym sklep z towarami w dropshippingu prowadzi się zdalnie, więc da się pracować z dowolnego miejsca zarówno w kraju, jak i za granicą. Kontrolowanie sprzedaży będzie tak samo efektywne w domowym biurze i na rajskiej plaży podczas wyjazdu. Co więcej, towarami sprzedawanymi online dociera się także do szerszej grupy odbiorców, w tym tych z innych państw. Im większe grono potencjalnych kupujących, tym wyższe zyski z działalności.

Wyzwania dla sprzedawców w modelu dropshippingowym

Wyzwanie, z jakim musi się zmierzyć każdy sprzedawca dropshippingowy, to wyróżnienie się na tle konkurencji. Przez to, że korzysta z towarów innych dostawców, jego produkty mogą pokrywać się z tymi obecnymi również w innych sklepach. Dlatego tak ważne jest odpowiednie zaplanowanie strategii marketingowej i zadbanie o stworzenie unikatowego asortymentu np. poprzez łączenie najlepszych towarów różnych hurtowników.

Bardzo mocno liczy się umiejętność dobierania do współpracy producentów, którzy wyznają takie same standardy pracy i wartości, co sprzedawca. Muszą tworzyć towary, z których jakości będą zadowoleni wszyscy klienci. Powinni także terminowo realizować wszelkie zamówienia i sprawnie obsługiwać zwroty. Od ich działań będzie w dużej mierze uzależniona opinia na temat sklepu.

Kiedy dojdzie do jakichkolwiek problemów np. z jakością jakiejś partii produktów, to niezadowolenie klientów w pierwszej kolejności trafi do sprzedającego. Nawet w najlepiej działających firmach takie sytuacje mogą się zdarzyć, więc właściciel musi być gotowy na tego typu wyzwania. Trzeba zatem zatroszczyć się o odpowiednią obsługę klienta i rozwiązywać wszelkie kłopoty przez jasną komunikację.

Co zrobić, by zaistnieć w świadomości klientów?

Aby utrwalić wizerunek marki wśród odbiorców, należy skupić się na działaniach marketingowych. Jedną z metod jest przeprowadzenie kampanii polegającej np. na rozmieszczeniu billboardów czy rozdawaniu ulotek. To dobra opcja na reklamę dla sklepów, których asortyment kieruje się do szerokiej grupy docelowej.

Powinno się zadbać także o optymalizację strony pod SEO, żeby klienci podczas poszukiwań produktów często trafiali na artykuły z konkretnego sklepu, zamiast wybierać witryny konkurencji. Jedną z metod, które dobrze działają w social mediach, stanowi influencer marketing. Warto dobrać osobę, której działalność pasuje do marki, by zrealizować wiarygodną i efektywną kampanię.

Przemyślana strategia marketingowa to klucz do sprawnego rozwoju sklepu online niezależnie od rodzaju sprzedawanych towarów.

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie