Komu zlecić przygotowanie strony internetowej dla firmy? Poznaj 6 cech zaufanego wykonawcy

Mateusz Nowak
14.12.2016

W drugiej dekadzie XXI wieku bardzo trudno jest sobie wyobrazić dobrze funkcjonującą firmę, która nie ma swojej strony internetowej. To podstawowe narzędzie promocji, kontaktu z klientami i prezentowania oferty. Ogromna większość klientów szuka wykonawców i produktów w Internecie, dlatego wybiera tylko te firmy, które są reprezentowane w wyszukiwarce. Jeśli dopiero przymierzasz się do uruchomienia witryny, przeczytaj nasz poradnik. Podpowiemy Ci, komu zlecić przygotowanie strony internetowej dla firmy i na jakich 6 cech wykonawcy trzeba zwrócić uwagę.

  1. Portfolio – czyli wcześniej zrealizowane strony. Każdy profesjonalny wykonawca chce się pochwalić swoimi dokonaniami i jeśli tego nie robi, to znaczy, że nie ma dowodów swojej jakości. Przeglądając portfolio zwróć uwagę na styl tworzenia stron. Może się zdarzyć, że agencja marketingowa specjalizuje się w tworzeniu witryn o młodzieżowym charakterze, co nie będzie atutem w sytuacji, gdy np. jesteś właścicielem zakładu pogrzebowego.
     
  2. Doświadczenie – nie trzeba mieć 20 lat doświadczenia aby tworzyć świetne strony www, jednak staż na rynku mówi wiele o agencji. W branży co chwilę pojawiają się nowe firmy, najczęściej zakładane przez młodych ludzi, którzy nie mają żadnego doświadczenia w pracy z klientem. To oznacza kłopoty. Poproś więc agencję o przedstawienie swojej historii, włącznie z przykładową listą klientów, dla których pracowała. To pozwoli Ci ocenić jej faktyczne doświadczenie.
     
  3. Oferta – rzadko zdarza się, aby profesjonalna agencja oferowała wyłącznie tworzenie stron www. Najlepiej jest wybrać wykonawcę, który od razu zagwarantuje dostarczenie tekstów na stronę, pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce oraz zrealizuje projekty graficzne do innych działań marketingowych. Taka obsługa „all inclusive” bardzo ułatwia życie przedsiębiorcy.
     
  4. Faktura – wydaje się, że to standard, ale tak niestety nie jest. Na rynku funkcjonuje wiele „agencji”, w rzeczywistości prowadzonych przez freelancerów, którzy pracują w oparciu o umowę o dzieło lub wręcz na czarno. Należy na to uważać, ponieważ faktura jest podstawą gwarancji i możliwości odliczenia kosztu strony od przychodu. Agencja wystawiająca faktury jest bardziej godna zaufania, ponieważ świadczy to o tym, że nie narzeka na brak zleceń, czyli prezentuje odpowiednią jakość.
     
  5. Podejście do klienta – bardzo ogólne stwierdzenie, które wbrew pozorom można zweryfikować jeszcze przed podpisaniem umowy. Jeśli agencja odpowiada zdawkowo na prośbę o przesłanie oferty, nie interesuje się klientem, nie dopytuje go o szczegóły mogące pomóc w przygotowaniu wyceny, to źle o niej świadczy i może powodować problemy podczas ewentualnej współpracy. Najlepiej będzie, jeśli agencja oddeleguje jedną osobę do prowadzenia projektu – to ona będzie odpowiedzialna za kontaktowanie się z klientem i przekazywanie jego uwag zespołowi.
     
  6. Szczegółowość oferty - „budowa strony kosztuje 5000 złotych” - takie hasło nie dla klienta nie znaczy, ponieważ nie ma on wiedzy na temat tego, za co właściwie agencja żąda takiej kwoty. Strona internetowa to nie bułka maślana. Wycena powinna być możliwie szczegółowa. Należy wyróżnić w niej składniki oferty, np. koszt prac graficznych, koszt prac webmasterskich, koszt tekstów czy zoptymalizowania witryny. Dzięki temu klient nie będzie później zaskoczony dodatkowymi wydatkami.
     

Pamiętaj też, że cena nie powinna być jedynym wyznacznikiem wyboru wykonawcy. Strona internetowa firmy będzie jej wizytówką i należy zadbać, aby była profesjonalna, nowoczesna, funkcjonalna i zachęcała klientów do nawiązania kontaktu.

Sprawdź możliwości promowania strony internetowej w systemie reklamowym Google Ads. Wykorzystaj linki sponsorowane Google Ads w działaniach marketignowych.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie