Live streaming sportu – ja to ugryźć

Andrzej Winnicki
18.11.2020

W dobie koronawirusa i widma lockdownu live streaming wydarzeń sportowych może okazać się jedną z niewielu możliwości pozostających organizatorom oraz fanom. Przeniesienie zawodów z offline do online, transmisja na żywo w sieci, pozostaje jedynym wyjściem dla wszystkich organizatorów, którzy nie mogą i nie chcą rezygnować z zaplanowanych wydarzeń. Płatna transmisja online daje szanse na generowania zysków ze sprzedaży biletów mimo trudnej sytuacji branży. Streaming sportu daje widzom możliwość uczestnictwa w długo wyczekiwanym turnieju. Jak zorganizować live streaming wydarzeń sportowych? Na co zwrócić uwagę?

Live streaming sposobem na lockdown

Ograniczona liczba osób, które mogą zasiadać na widowni, a także wciąż realna perspektywa całkowitego zamknięcia kraju, sprawia, że wiele wydarzeń planowanych i przekładanych jest na kolejny rok. Fani sportu, niezależnie od dyscypliny, wraz z nadejściem koronawirusa cierpią na niedostatek emocji. Organizatorzy, niepewni jutra, wolą przenieść wydarzenie na inny bezpieczny termin, niż przeprowadzić je bez udziału publiczności, a przy tym także sponsorów, ze stratą finansową. Niestety nie wszyscy mogą to zrobić. Co z wydarzeniami, które muszą lub po prostu chcą się odbywać? Czy można dalej utrzymać się na rynku mimo epidemii koronawirusa? Warto zastanowić się nad możliwościami, które daje live streaming.

Live streaming sportu w Polsce

Transmisje online z zawodów sportowych są obecne w naszym kraju od kilkunastu lat. Jednym z pierwszych wydarzeń, które postawiły na tę formę była federacja KSW. Dziś wiele gali sportów walki organizowanych jest właśnie w formule pay per view, czyli transmitowane odpłatnie przez Internet. Mowa tu również o mniej popularnych galach np. Gromda, EFM, ACA, czy Fame MMA.

Jak ugryźć streaming sportu?

Planując organizację transmisji online z zawodów sportowych warto zastanowić się nad kilkoma najbardziej istotnymi sprawami.

  • 1) Transmisja płatna czy bezpłatna – czy chcemy czerpać zyski z transmisji naszego eventu, oferować odpłatny dostęp do sygnału wideo.
  • 2) Transmisja jednorazowa czy cykliczna – trudno podejmować takie decyzje stojąc przed pierwszą transmisją online, niemniej warto zastanowić się czy np. gromadzić materiał wideo np. do późniejszej dystrybucji w formie VOD, czy też nie.
  • 3) Oprawa graficzna eventu – jeśli chcemy by nasza transmisja przypominała formą te, które znamy z ekranów TV, to warto by przygotować na tą okazję dedykowaną oprawę graficzną np. sylwetki zawodników, dane statystyczne, tabele wyników.

Obsługa transmisji

Obsługa transmisji online z wydarzenia to zlecenie, które zlecić musimy zewnętrznej firmie. Warto zatem wybrać partnera, który zapewni bezpieczeństwo naszej realizacji i zdejmie z głowy organizatorów ewentualne problemy. Jakie to mogą być problemy? W przypadku płatnych transmisji wyzwaniem jest obsługa reklamacji, zwrot wpłat, bieżąca pomoc, odpowiadanie na pytania. W przypadku każdej transmisji w sieci wyzwaniem jest dystrybucja sygnału w wysokiej jakości bez zakłóceń. Przerwy w transmisji odwiodą widzów od ekranów, a w przypadku płatnych transmisji mogą być także przyczyną reklamacji.

Duże transmisje to duże obciążenie serwerów, które odpowiedzialne są za przesyłanie danych (obrazu wideo), dobór nieodpowiedniego rozwiązania może zrujnować najlepiej przygotowany event. Na koniec pamiętać także musimy, że każdy streaming w sieci narażona jest na atak hakerów, którzy chcą przechwycić sygnał wideo, by móc dystrybuować go za darmo lub też zupełnie uniemożliwić transmisję. Brzmi to strasznie? I tak i nie. Dla doświadczonej firmy, która posiada doświadczenie w realizacji dużych live streamingów tego typu wyzwania to codzienność.

Źródło: https://streamonline.pl/

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie