8D jest metodą zaprojektowaną specjalnie w celu znalezienia przyczyny problemu w branży motoryzacyjnej, opracowania i wdrożenia rozwiązania, dzięki któremu możliwe jest uniknięcie szkód w przyszłości. 8D to doskonały krok do poprawy jakości produktu, gdy jest jasne, że nie satysfakcjonuje on klientów.
Proces rozwiązywania problemów 8D to zdyscyplinowane podejście zespołowe do rozwiązywania krytycznych kwestii w procesie produkcyjnym. Celem jest znalezienie pierwotnej przyczyny i opracowanie działań w celu ochrony klientów. Podejmuje się tu także działań naprawczych, aby zapobiec podobnym problemom w przyszłości.
Siła procesu 8D polega na jego strukturze i metodologii. Metoda 8D wykorzystuje najlepsze praktyki różnych istniejących podejść. To rozwiązanie napędza systematyczne zmiany, usprawniając cały proces w celu uniknięcia nie tylko jednego konkretnego problemu, ale także innych, które mogą wynikać z całościowego podejścia do zarządzania.
8D zostało po raz pierwszy wprowadzone przez rząd USA jako narzędzie rozwiązywania problemów dla przemysłu motoryzacyjnego. Celem jest wykorzystanie zespołów do znalezienia głównej przyczyny problemu i opracowania skutecznego rozwiązania. Metoda ta bazuje na 8 działach:
Osoby, które są zainteresowane kursem z zakresu metody 8D, więcej informacji znajdą na stronie https://szkolenia.bureauveritas.pl/
Rozwiązywanie problemów metodą 8D wydaje się równie łatwe, jak wypełnienie formularza, ale jest to dalekie od prawdy. Metodologia stosowana przez zespół nieprzeszkolonych osób sprawi o wiele więcej problemów – taka grupa nigdy nie będzie w stanie wyśledzić źródła problemu, co spowoduje marnowanie zasobów organizacji. Dlatego program uświadamiający lub szkolenie powinny być regularnie przeprowadzane w każdej firmie motoryzacyjnej.
Artykuł partnera.