Połączenie pozycjonowania z kampanią Google Ads to efektywny sposób na skuteczną promocję w wyszukiwarce

Antoni Kwapisz
07.11.2022

Zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google powinno być jednym z priorytetowych kroków, które należy podjąć, jeśli zależy nam na pozyskaniu większej liczby klientów. Na nic się zda to, że nasza strona będzie zachwycała estetyką i świetnie przedstawioną ofertą, jeśli potencjalni odbiorcy do niej nie dotrą. Aby to zmienić, warto zainwestować w pozycjonowanie oraz w reklamy Google Ads.

Jak dobrze wybrać, czyli czy lepsza jest płatna reklama, czy pozycjonowanie?

Prowadzenie przedsiębiorstwa może się wiązać z wieloma ciężkimi wyborami. Nie zawsze musimy jednak sprowadzać daną sytuację do wyboru między rozwiązaniem A i B. Takie podejście nie opłaci się m.in. w marketingu internetowym.

Pozycjonowanie i płatna reklama to opcje, różniące się ceną i czasem, który trzeba poświęcić, by zobaczyć efekty. Te dwa sposoby na zwiększenie widoczności w sieci obsługiwane są też przez inne algorytmy. W praktyce to oznacza, że korzystając z jednego, całkowicie zaniedbujemy możliwości, jakie daje drugie.

Jeśli zależy nam na najlepszych możliwych efektach, najlepiej będzie dotrzeć do potencjalnych klientów za pomocą płatnych reklam i pozycjonowania. Wybór jednego z tych rozwiązań co prawda przyniesie pozytywne rezultatu, ale czemu mielibyśmy poprzestać na tym, skoro w prosty sposób możemy jeszcze bardziej zwiększyć widoczność w wyszukiwarce Google?

Co zyskasz, przeznaczając swój budżet i na pozycjonowanie, i na kampanie Google Ads?

Oba te rozwiązania wzajemnie się uzupełniają. Płatna reklama w wyszukiwarce pozwoli nam na ekspresowe efekty. Z kolei pozycjonowanie stron zapewni nam stabilne polepszanie pozycji. Taki zmasowany atak będący połączeniem dwóch wariantów pozwala m.in.:

  • z większym sukcesem trafić do niezdecydowanych klientów
  • skorzystać z wielu okazji do dotarcia do odbiorców (mowa nie tylko o linkach zewnętrznych, ale także o widoczności w sieciach partnerskich)

Firma, która świadomie korzysta z możliwości oferowanych przez pozycjonowanie i kampanie Google Ads zyskuje kompleksowe wsparcie specjalistów. Z jednej strony zadbają oni o audyt strony, dobór właściwych słów kluczowych, działania on-site i off-site; z drugiej błyskawicznie uruchomią kampanię Google Ads, która będzie doskonale zoptymalizowana pod kątem naszych potrzeb. W rezultacie możemy więc szybko cieszyć się od razu satysfakcjonującymi efektami i jednocześnie mieć pewność, że podejmowane są też działania o znaczeniu długoterminowym.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie