Pozycjonowanie stron internetowych – poznaj najważniejsze fakty

Mateusz Nowak
03.11.2022

Każdemu właścicielowi strony internetowej zależy na tym, aby jego witryna wyświetlała się na czołowych pozycjach w wyszukiwarce. Przykładowo: firma stolarska z Katowic chce, aby potencjalny klient po wpisaniu w Google frazy „meble kuchenne Katowice” odwiedził właśnie jej stronę. Będzie to możliwe wyłącznie wtedy, gdy zadbamy o dobrą widoczność witryny w wyszukiwarce. Temu właśnie służy pozycjonowanie stron internetowych. Poznaj najważniejsze fakty na temat tej strategii

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie to strategia marketingowa, której celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google na słowa kluczowe. Gdy użytkownik wyszukiwarki wpisuje w nią jakąś frazę (np. „gdzie zjem najlepszą pizzę w Bydgoszczy?”), to roboty Google w mgnieniu oka analizują treść stron znajdujących się w indeksie i rekomendują te, które potencjalnie najlepiej odpowiadają na zapytanie użytkownika.

Oczywiście nie ma w tym żadnego przypadku. Roboty szeregują strony (przyznają im pozycje w wyszukiwarce) na podstawie wielu kryteriów, spośród których najważniejsze są: jakość i obszerność treści na stronie (zawierającej słowa kluczowe, na które pozycjonujemy witrynę), liczba i jakość linków prowadzących do strony, szybkość ładownia oraz użyteczność strony (tzw. UX).

Zapamiętaj

Bez zainwestowania w pozycjonowanie nie ma szans na to, aby strona była dobrze widoczna w wyszukiwarce.

Im lepsza widoczność strony i im wyższa jest jej pozycja w rankingu, tym więcej osób będzie ją odwiedzać, co przełoży się na wyniki sprzedażowe. Warto podkreślić, że tylko niewielki procent użytkowników Google zagląda na witryny znajdujące się na drugiej stronie rankingu. Dlatego w biznesowym interesie każdego przedsiębiorcy jest dążenie do tego, aby jego witryna znalazła się w TOP 10 Google na wybrane słowa kluczowe.

Czy pozycjonowanie = SEO?

SEO i pozycjonowanie to terminy, które często są używane zamiennie. Tymczasem nie należy ich ze sobą zrównywać. SEO (Search Engine Optimization) to bardzo ważny element pozycjonowania, który skupia się na optymalizacji strony pod kątem technicznym, np. na przyspieszenia jej ładowania, nadaniu prawidłowych tytułów poszczególnym podstronom etc.

Z kolei pozycjonowanie to działanie całościowe, które zmierza do poprawienia pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania (pozyskiwanie darmowego ruchu z Google). Poza SEO wymaga to również sięgnięcia po m.in. content marketing, link building i wiele innych specjalistycznych narzędzi.

Pozycjonowanie strony internetowej to długotrwały proces

Bardzo ważną wskazówką dla każdego, kto planuje zainwestować w pozycjonowanie strony, jest… uzbrojenie się w cierpliwość. Pozycjonowanie nie przynosi natychmiastowych efektów. Jeśli jakaś agencja obiecuje, że w ciągu np. miesiąca Twoja strona znajdzie się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania na ważną i popularną frazę, to – delikatnie pisząc – wprowadza Cię w błąd.

Dodatkowo trzeba pamiętać, że pozycjonowanie jest procesem ciągłym, wymagającym konsekwencji. Nie da się np. uruchomić kampanii na początku grudnia z myślą o zwiększeniu sprzedaży w okresie świątecznym, a następnie z niej zrezygnować i ponownie „włączyć” przed Wielkanocą.

Od czego zacząć?

Pierwszym krokiem zawsze jest wybranie odpowiedniej agencji, która kompleksowo zajmie się procesem pozycjonowania Twojej strony internetowej. Kieruj się tutaj kryterium doświadczenia, opiniami dotychczasowych klientów, a także rezultatami, jakie osiąga dana agencja. Po znalezieniu właściwego partnera pozostanie już tylko przeprowadzić audyt SEO, na podstawie którego agencja określi zakres koniecznych prac, możliwe do uzyskania efekty oraz przybliżony czas trwania kampanii.

Jedną z najlepiej ocenianych agencji oferujących profesjonalne pozycjonowanie stron jest FunkyMEDIA. Odwiedź witrynę agencji i dowiedz się więcej o skutecznym pozycjonowaniu, które jest dziś niezbędnym elementem całościowej strategii e-marketingowej i warunkiem dobrej widoczności przedsiębiorstwa w sieci.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie