Reklama wizualna outdoor – rodzaje i przykłady

Krzysztof Jagielski
26.07.2019

Największym atutem reklamy zewnętrznej jest dotarcie do masowego odbiorcy oraz długofalowe oddziaływanie. Nie jest ona prezentowana tylko raz, lecz wielokrotnie - za każdym razem, gdy odbiorca jest w Jej pobliżu. Przekłada się to na pewnego rodzaju budowanie relacji między odbiorcą – Klientem, a marką i promowanym produktem.

Nośniki reklamy zewnętrznej

Reklama się zmienia. Jest to naturalne zjawisko polegające na tym, że z czasem, odbiorcy reklamy przyzwyczajają się pewnego typu reklamy i przestają zwracać na niego uwagę. Wtedy należy przemyśleć strategię reklamową i wykorzystać nowe/inne metody, aby odświeżyć sposób dotarcia do Klienta. Jakie typy reklamy zwykle sprawdzają się w dzisiejszych czasach?

Reklama wizualna i świetlna

Dzisiaj na rynku reklamy zewnętrznej bardzo popularne (bo skuteczne!) są reklamy wykorzystujące techniki bazujące na warstwie wizualnej i świetlnej. Badania wykazują, że bodźce wzrokowe są niezwykle skuteczne, gdyż zostają w pamięci odbiorcy.

Reklama podświetlana wyróżnia się na tle innych, niepodświetlanych reklam. Można powiedzieć, że wyróżnia się z tłumu. Nośniki takie jak infoscreen są w stanie oddziaływać na dużą odległość. Najbardziej skuteczne są one po zmroku kiedy świetlny przekaz rozjaśnia otoczenie. Dużą zaletą jest jakość wyświetlanego obrazu. Dzisiaj taka reklama charakteryzuje się wysoką rozdzielczością i olbrzymią paletą barw.

Kolejnym bardzo atrakcyjnym sposobem na dotarcie do użytkownika po zmroku są neony. Napisy neonowe idealnie pasują do umieszczenia w oknach, na ścianach czy nad drzwiami wejściowymi do firmy czy sklepu. Neony są bardzo dobrze widoczne po zmroku i mają bardzo żywy charakter. Dobrze zaprojektowany neon może być dziełem sztuki i nie jest to przesadzone stwierdzenie. Mamy w Polsce już otwarte pierwsze muzeum neonów.

Neony mogą dodatkowo skupiać uwagę odbiorcy dzięki możliwości wykorzystania zabiegów takich jak: migotanie, stopniowe rozjaśnianie i przyciemnianie (całego neonu lub stopniowo od np.: lewej do prawej – można uzyskać efekt napisu będącego w ruchu).

 

neon-pizza-fabryka-reklamy-warszawa

Kolejnym niezwykle popularnym w Polsce typem reklamy wizualnej są świetlne kasetony reklamowe, które montuje się na dachach czy ścianach budynków. Prezentacja reklamy czy logotypu w tej formie zapewnia dotarcie do odbiorcy i przykucie uwagi do przekazu reklamowego.

kaseton-podswietlany-fabryka-reklamy-warszawa

Ruchoma reklama

Flota samochodowa każdej firmy, oprócz oczywistej funkcji transportowej może spełniać dodatkową rolę – mobilnej reklamy. Oklejenie samochodu w atrakcyjny sposób może być bardzo skutecznym sposobem na dotarcie do odbiorców w wielu miejscach. Flota samochodowa może prezentować aktualną ofertę, lecz często stosowane są treści „evergreen” czyli ogólna oferta firmy, logotypy, prezentacja hasła reklamowego, czy motto firmy.

Jeśli nie jesteś przekonany/a, czy Twoja obecna strategia reklamy zewnętrznej nadal działa, to porozmawiaj ze specjalistami. Każda branża rządzi się swoimi prawami i rozmowa z firmą doradczą może dać Ci obraz potencjalnej skuteczności Twojej kampanii, a może dowiesz się, co warto zmienić, by reklama zewnętrzna była jeszcze skuteczniejsza.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie