Obecnie na ulicach polskich miast i miasteczek, reklama zewnętrzna jest wszechobecna. Otacza nas z każdej strony, w każdej chwili i przyciąga wzrok o każdej porze dnia czy nocy. Potężne billboardy, neony i szyldy nad każdym sklepem, litery i znaki przestrzenne czy pylony reklamowe. Ten rodzaj reklamy już tak mocno wtopił się do codziennego życia, że nie zawsze zwracamy na nią szczególnej uwagi. I to jest właśnie trudne zadanie dla nas. Tak tworzyć reklamy zewnętrzne, by znów przyciągały wzrok i uwagę potencjalnych klientów.
Jedną z najskuteczniejszych form reklamy firm stacjonarnych jest właśnie reklama zewnętrzna. To ona pozwala dostrzec sklep czy punkt usługowy, charakterystyczny ze względu na kolorystykę firmy czy nazwę. Czasem już z daleka widzimy mały neonik. I tak jak nie jesteśmy jeszcze w stanie rozczytać nazwy, to jego kształt czy kolory tak bardzo dobrze znamy, że szybko rozpoznamy o jaki sklep chodzi. I o to chodzi w tej reklamie. By została zapamiętana na długo i natychmiast kojarzyła się klientowi z odpowiednią marką czy sklepem.
Oferta szeroko pojętej reklamy zewnętrznej jest bogata. Można wybierać w różnych metodach dotarcia do Klienta. Mamy do wyboru szyldy, kasetony reklamowe, banery i billboardy, neony, litery przestrzenne, podświetlane, niepodświetlane, wszystko możliwe do wykonania przy użyciu różnych materiałów. Jak się w tym nie pogubić? Należy skorzystać z doświadczonego producenta reklamy zewnętrznej. Jeśli agencja posiada w swojej ofercie wiele typów produktów, również tych z nowinek technicznych, możemy z dużą pewnością przypuszczać, że zna skuteczność różnych rodzajów reklamy i będzie w stanie doradzić. Szukać należy więc agencji doświadczonej, kreatywnej, o szerokiej ofercie, szybkiej realizacji i z wykwalifikowaną kadrą.
Aby móc wyróżnić się z natłoku reklam widocznych na każdej ulicy, konieczna jest współpraca z doświadczoną agencją. Tworząc reklamę zewnętrzną należy zwracać uwagę na wiele czynników. Ważny jest dobór odpowiednich kolorów (biorąc pod uwagę otoczenie i przede wszystkim elewację budynku), wielkość baneru, ewentualne podświetlenie i inne elementy dodatkowe.
Agencja reklamy zewnętrznej powinna przeprowadzić z Klientem wywiad, aby móc ocenić potrzeby a następnie zasugerować rozwiązanie szyte na miarę. Warto zweryfikować, czy potencjalna agencja ma w swoim portfolio współpracę z różnymi rodzajami Klientów, firmami o różnej wielkości, zasięgu i w różnych rodzajach branż. Dobra agencja ma doświadczenie w pracy dla mniejszego Klienta, ale również dla dużego Klienta sieciowego.
Szukając agencji warto również zapytać, czy posiadają już przetestowany proces zamawiania reklamy zewnętrznej. Jest to ważne, aby Klient od samego początku wiedział jak wygląda proces, kiedy należy zgłaszać poprawki do projektu, ile trwa produkcja reklamy, czy i kiedy możliwy będzie montaż itp..
Wybór odpowiedniej agencji sprawi, że cały proces zamówienia i produkcji będzie sprawny i przyjemny, dlatego ten pierwszy etap, poszukiwania partnera z najwyższej półki jest niezwykle istotny.
Artykuł partnera.