Rodzaje kalendarzy firmowych, które warto wykorzystać przy swoich klientach

Piotr Kowalczyk
03.01.2022

Kalendarze firmowe to jeden z tych rodzajów reklamy, który najczęściej kojarzy nam się z przestrzenią biurową. Trudno się temu dziwić. Spotkamy je przy biurkach w wielu firmach, jak i urzędach publicznych. Personalizowany kalendarz firmowy potrafi być dumą przedsiębiorstwa i poprawiać relacje z klientami. Jako dodatek może być wykorzystywane w kampaniach reklamowych, aby zwiększać świadomość marki i rozpoznawalność przedsiębiorstwa. Zobacz, jakie wyróżniamy rodzaje kalendarzy firmowych!

Główne warianty kalendarzy firmowych

Kalendarze firmowe występują w wielu różnych odsłonach. Cieszą się dużą popularnością, ponieważ są ekonomiczne i praktyczne. Mogą być śmiało używane do strategii marketingu zewnętrznego i wewnętrznego. W obrębie identyfikacji wizualnej kalendarze firmowe są często używane jako podstawowy nośnik przekazu firmowego znajdujący się wewnątrz budynku. Sprzyja to zarówno tworzeniu unikatowej kultury organizacji, jak i potencjalnie poprawia relacje z klientami, którzy doceniają profesjonalizm.

Na przestrzeni lat opracowano dziesiątki kalendarzy, a różnice między nimi dotyczą przede wszystkim tego, w jakim miejscu mogą być zamontowane. Ze względu na rodzaj konstrukcji wyróżniamy:

  • kalendarze ścienne,
  • kalendarze biurkowe i katalogowe,
  • kieszonkowe,
  • plakatowe,
  • stojące,
  • planszowe,
  • książkowe.

Faworyt jest jeden - kalendarze ścienne

Najpopularniejsze są oczywiście kalendarze firmowe ścienne. Można je kojarzyć również ze względu na charakterystyczny sposób przesuwania bieżącej daty – za pomocą specjalnej nakładki nałożonej na tasiemce. Te jednak również można podzielić na kilka wariantów. Kalendarze ścienne mogą być:

  • przesuwne lub zakreślane,
  • jednoczęściowe, dwuczęściowe lub czteroczęściowe.

Szeroki wybór kalendarzy firmowych, które idealnie wyeksponują logo firmy u każdego klienta, znajdziesz w profesjonalnej Drukarni Online, klikając w ten link: https://www.drukarniaonline.pl/product/print/4048/kalendarze-trojdzielne

Kalendarze firmowe jako reklama. Jak je wybrać?

Obecność kalendarza z logo firmy w domu lub w biurze klienta to znak rosnącego zaufania do marki, z którą ludzie chcą się utożsamiać. Wielu przedsiębiorców marzy o takiej sytuacji. Doskonałym krokiem, który może przybliżyć do osiągnięcia tego celu, jest postawienie na spersonalizowane kalendarze artystyczne. Wysokiej jakości kalendarze będą chętnie wybierane przez klientów, którym będzie po drodze z prezentowanymi treściami. Wiele firm zdecydowało się na różnego rodzaju kampanie marketingowe, które czasem mają charakter stricte marketingowy, czasem poruszają ważne problemy społeczny. Kalendarze firmowe są także doskonałym sposobem na szerzenie pomocy innym, np. poprzez promowanie pomocy potrzebującym.

O czym pamiętać, wybierając taki produkt?

Najważniejszym aspektem przy wyborze kalendarza jest opracowanie treści wizualnej oraz dobranie odpowiednich parametrów technicznych. Najczęściej wybierane są kalendarze ścienne, ponieważ mają stosunkowo duże rozmiary, pozwalające na swobodne zagospodarowanie przestrzeni wybranym motywem. Świetnie prezentują się także kalendarze biurkowe i katalogi, w których można skuteczniej wykorzystać potencjał zdjęć i dużych grafik. Ostatecznie wybór jest praktycznie nieograniczony, dlatego wszystko sprowadza się do określenia własnych potrzeb i strategii marketingowej.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.