W jaki sposób personalizować produkty i opakowania?

Redakcja
19.06.2020

Personalizacja produktów i opakowań staje się coraz ważniejsza, ze względu na stale rosnące potrzeby i zwiększającą się świadomość klientów. Warto skoncentrować się na ekologicznych opakowaniach, które jednocześnie przyciągają wzrok.

Personalizacja produktu to podstawa

Zdaniem wielu specjalistów ds. marketingu to właśnie personalizacja produktu jest jednym z czynników, dla których klienci wybierają daną markę. Indywidualnie dobrane produkty stanowią formę komunikacji przedsiębiorstwa z konsumentami. Przykładem marki, która podąża w tę stronę, jest Coca-Cola, która na etykietach na opakowaniach zamieszcza imiona oraz ciekawe napisy. Podobnie postępuje marka Nutella, dodatkowo umożliwiając klientom samodzielne zaprojektowanie etykiet.

Takie zabiegi są bardzo korzystne i dobrze wpływają na więź klienta z marką. Sprawiają też, że konsument cieszy się, gdy może skorzystać z opakowania ze swoim imieniem lub ważnym cytatem. Jak można zauważyć, spore znaczenie w tym przypadku ma nalepka, dlatego warto skorzystać z opcji zaprojektowania własnych etykiet i zadbania o nie. Drukarnia Unilogo to firma, która od lat zajmuje się tworzeniem etykiet i wykrojników. Jeśli chodzi o opakowania, to warto pamiętać o tym, że dla wielu klientów ważna jest obecnie ekologia. Właśnie dlatego lepiej zrezygnować z plastiku i skupić się na produktach pochodzących z recyclingu, odzyskanych lub po prostu jak najbardziej naturalnych. 

Opakowanie i etykieta mają znaczenie

Okazuje się, że dla klientów liczy się nie tylko marka, logo produktu, skład i jego pochodzenie, lecz także opakowanie i etykieta. Te elementy są szczególnie istotne, ponieważ na rynku jest wiele różnorodnych produktów z danej branży i trudno wybrać coś odpowiedniego lub ciekawego, a atrakcyjne i przyciągające wzrok opakowanie może ułatwić dokonanie wyboru. W przypadku napojów warto zdecydować się na etykiety termokurczliwe, na których można zamieścić najwięcej informacji. Dobrym pomysłem są kolorowe opakowania produktów z ciekawym hasłem reklamowym, logo, grafiką lub cytatem, który kojarzy się z daną marką i jej filozofią.

Proces projektowania etykiety powinno się rozpocząć od wizualizacji, a także od skontaktowania się z profesjonalnym grafikiem. W ten sposób można stworzyć coś naprawdę ciekawego i odpowiedniego dla klientów. Dobrym pomysłem jest też zorganizowanie konkursu na stronie internetowej na najlepsze opakowanie lub stworzenie ankiety w mediach społecznościowych. To ostatnie rozwiązanie pomoże w uzyskaniu opinii konsumentów i sprawdzeniu ich preferencji. Należy więc pytać obecnych lub przyszłych klientów o opinie i zdobywać informacje z pierwszej ręki. W tym celu warto dodatkowo przeprowadzić sondaż, za którego wypełnienie konsument może otrzymać rabat na kolejne zakupy.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie