W jakich zawodach przyda się znajomość programu Excel?

Mariusz Siwko
16.03.2023

Chcesz zmienić pracę, planujesz się przekwalifikować lub po prostu marzysz o awansie? W takim razie zacznij od dokształcenia się i poprawy umiejętności. Szczególnie dotyczy to sprawnej obsługi komputera i obowiązkowej wręcz znajomości programu Excel. W końcu to niezbędne narzędzie pracy wielu osób. Sprawdź, w jakich zawodach przydadzą się kursy Excela, abyś mógł spełnić oczekiwania rynku i potencjalnych pracodawców.

6 przykładów zawodów, gdzie wykorzystywany jest program Excel

Pracownik księgowości

Warto zaznaczyć, że podczas księgowania przydają się nie tylko dedykowane programy, niezbędny jest także program Excel. Z nim jeszcze szybciej zrealizujesz wiele zadań, uzupełnisz tabelki czy wykonasz niezbędne wyliczenia. Dlatego, jeśli pracujesz w tej branży, to zdecyduj się na kursy Excela, które są nakierowane na pisanie formuł potrzebnych w księgowości, budowanie przystawnych tabel i wykorzystywaniu innych przydatnych funkcji.

Pracownik działu kadr

Zajmujesz się zarządzaniem zasobami ludzkimi? Zatem na pewno doskonale zdajesz sobie sprawę, jak przydatnym narzędziem w Twojej pracy jest Excel. Z nim możesz jeszcze szybciej i sprawniej zliczyć godziny pracy pracowników, naliczyć urlopy, pilnować dat badań lekarskich, przygotowywać umowy i usprawnić wiele czynności. Dzięki temu nie musisz bać się pomyłek, bo z pomocą odpowiednich formuł program Excel sam wykona niezbędne obliczenia.

Pracownik sekretariatu

Choć dla pracowników sekretariatu najważniejsze jest umiejętne wykorzystywanie programu Word, to warto zdecydować się również na kursy Excela, aby nieco podnieść swoje kwalifikacje. W ten sposób możesz nie tylko ubiegać się o podwyżkę, ale przede wszystkim znacznie szybciej wykonać wiele zadań. W końcu Excel ułatwi Ci stworzenie zestawień, zorganizowanie planu dnia przełożonych czy nawet tworzenie statystyk oraz baz danych. Dzięki temu jeszcze skuteczniej wykonasz swoje zadania. Szczególnie zwróć uwagę na umiejętność tworzenia czytelnych tabel i wykresów, ponieważ przydadzą się podczas przygotowywania zestawień.

Handlowiec

Pracownicy działu sprzedaży powinni regularnie korzystać z programu Excel. Arkusz kalkulacyjny z pewnością przyda się do porządkowania listy klientów oraz organizowanych spotkań. Poza tym przyda Ci się do tworzenia wykazów sprzedaży z automatycznym przeliczaniem wartości prowizji od poszczególnych produktów. W handlu Excel jest też niezbędny do tworzenia symulacji sprzedaży na bazie poprzednich okresów sprzedażowych. W ten sposób możesz jeszcze skuteczniej analizować faktyczną sprzedaż oraz poziom, w jakim został zrealizowany Twój plan sprzedażowy. Wymaga to dogłębnej wiedzy z zakresu obsługi Excela, dlatego niezbędne są dedykowane kursy.

Specjaliści ds. analizy danych

Kolejnym przykładem zawodu, gdzie bardzo przydatna jest doskonała znajomość Excela, jest analiza danych. Pracownicy, którzy zajmują się przetwarzaniem ogromnych ilości danych, regularnie korzystają z tego programu. Narzędzie umożliwia także tworzenie raportów dziennych, tygodniowych, miesięcznych, kwartalnych, a nawet rocznych. Możesz to zrobić w naprawdę automatyczny sposób, ponieważ Excel wykorzystuje do tego pozyskane dane, które zostały już wcześniej zapisane. Jeśli będziesz szukać kursu dla siebie, to zwróć również uwagę na to, żeby obejmował możliwość importowania i eksportowania danych z innych programów. Dzięki temu będziesz mógł z większą łatwością łączyć pracę z różnymi narzędziami.

Pracownik biurowy

Kurs z Excela to dobry sposób na rozwinięcie umiejętności pracowników biurowych. Pamiętaj tylko o tym, żeby dopasować tematykę do swojego stanowiska i zakresu obowiązków. Każdego dnia możesz korzystać z tego programu np. do tworzenia tabel, zestawień, filtrowania danych, zestawień czy zaokrąglania danych.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie