Wordpress czy Prestashop, co wybrać?

Antoni Kwapisz
17.02.2021

W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie firmę, która nie posiada własnej wizytówki w internecie. Zarówno dla biznesu prowadzonego online, jak i firmy działającej poza siecią, własna strona internetowa to oczywista konieczność. Bez grama przesady można powiedzieć, że strona www to swoiste potwierdzenie istnienia swojego biznesu.

Jaką platformę e-commerce wybrać?

Bardzo długo trwałoby wymienianie wszystkich korzyści jakie płyną z posiadania własnej strony internetowej. Najważniejsza z nich bazuje na fakcie, że to właśnie internet jest obecnie najlepszym źródłem pozyskiwania klientów praktycznie z każdej branży. Niezbędne jest zatem stworzenie takiej strony internetowej, która przykuje uwagę potencjalnego klienta na tyle, że zachęci do kontaktu. Czy projektowanie stron internetowych to magia? Absolutnie nie, gdyż istnieje co najmniej kilka świetnych rozwiązań, które w znaczący sposób to ułatwiają. System zarządzania treścią, tzw. CMS, to nowoczesne narzędzie pozwalające na tworzenie oraz modyfikowanie treści internetowych w postaci strony www czy sklepu internetowego. Obecnie na rynku dostępne są setki systemów CMS, ale prym wiodą takie marki jak WordPress, Joomla oraz Drupal.    

Platforma e-commerce - tylko która? 

W sieci internetowej istnieje wiele sposobów umożliwiających sprzedaż, jednym z nich jest sklep internetowy. Aby sklep był w pełni profesjonalnie i bezpiecznie działającym miejscem warto przy jego tworzeniu skorzystać z którejś z dostępnych platform e-commerce. Najpopularniejsze tego typu rozwiązania to PrestaShop oraz WordPress ze swoim pluginem do stawiania sklepów internetowych (WooCommerce). Zarówno PrestaShop, jak i WordPress to oprogramowania dostępne na otwartej licencji co oznacza, że absolutnie każda osoba może je bezpłatnie zainstalować. Obydwa systemy są bardzo intuicyjne w użytkowaniu i obsługa ich nie wymaga żadnej wielkiej wiedzy programistycznej. W przypadku CMS systemem sprzedażowym zarządza się z poziomu panelu administratora, którego interfejs jest bardzo prosty w użytkowaniu. WooCommerce oraz PrestaShop jako platformy specjalizujące się w tworzeniu i obsłudze sklepów internetowych wyposażone są w narzędzia doskonale sprawdzające się w organizowaniu sprzedaży produktów i usług w sposób wygodny i czytelny dla klientów.      

WooCommerce i PrestaShop - podobieństwa i różnice 

Wiadome jest, że aby sklep internetowy działał prężnie musi być chętnie użytkowany przez klientów. Zaś aby takim się stać musi być spełnione kilka warunków. Oprócz prostoty w obsłudze, walorów estetycznych oraz oferty samego sklepu istotna jest jego niezawodność w działaniu oraz bezpieczeństwo wykonywanych transakcji. Z marketingowego punktu widzenia bardzo ważne jest też, by sklep był łatwy do znalezienia w wyszukiwarkach, musi więc być tworzony z myślą o SEO. Zarówno PrestaShop, jak i WordPress zapewniają oprogramowanie, które jest skupione na wszystkich tych najważniejszych kwestiach oraz stale rozwijane. Do tego obydwa systemy posiadają sporą społeczność i w razie problemów nie trudno znaleźć specjalistę, który szybko pomoże. Natomiast podstawową różnicą pomiędzy obydwoma systemami jest fakt, że PrestaShop jest samodzielnym oprogramowaniem skupionym na tworzeniu e-sklepów, z kolei WooCommerce jest sprzedażową wtyczką do WordPressa. Z tego powodu PrestaShop jest systemem o wiele bogatszym w dodatkowe moduły pozwalające lepiej dostosować i usprawnić sklep. Z tego względu oba rozwiązania mogą się różnić pod względem kosztów. Im więcej doda się kolejnych modułów oraz funkcjonalności do sklepu, tym jego koszt wzrasta - doradza nam programista z agencji reklamowej Project Space: https://projectspace.pl/

Trudna sztuka wyboru 

Która platforma e-commerce jest najlepsza? Odpowiedź brzmi: to zależy. Przy decydowaniu się na konkretne rozwiązanie trzeba wziąć pod uwagę kilka aspektów, przede wszystkim wielkość sklepu. WooCommerce okaże się najlepszym wyjściem do budowania niewielkiego sklepu, nie wymagającego wielu funkcjonalności, dodawania różnych kategorii i modułów. Dla dużego sklepu chcącego działać na wielojęzycznych rynkach, oferującego różne sposoby płatności i towar liczony w tysiącach produktów idealny będzie PrestaShop, który podoła takim wyzwaniom i nie ograniczy rozwoju sklepu. Aby podjąć właściwą decyzję co do wyboru platformy e-commerce dobrze jest zasięgnąć informacji u specjalistów. Konsultacja oraz oferta agencji reklamowej mającej duże doświadczenie w tworzeniu sklepów i projektowaniu stron internetowych zdecydowanie pomoże w dokonaniu wyboru.   

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.