Wybranie nazwy domeny internetowej dla firmy to ważna decyzja. Poznaj 3 wskazówki, dzięki którym podejmiesz trafną decyzję. Całkiem słusznie – w końcu powinna ona pozostać z Twoją firmą na długie lata. W tym artykule poznasz dlatego 3 przydatne porady, które pomogą Ci podjąć decyzję.
Wybierając domenę dla strony na WordPress, musisz wstępnie ustalić, w jaki sposób chcesz być rozpoznawalny. Wiele marek wybrało taką nazwę, która nie od razu kojarzy się z tym, co robią. X-kom, morele.net, Google, czy Apple to sformułowania, które nie przywołują na myśl od razu odpowiednio sklepu z komputerami, sklepu ze sprzętem elektronicznym, wyszukiwarki internetowej czy producenta telefonów i komputerów. Jednak z biegiem czasu marki te stały się rozpoznawalne, a ich unikalne nazwy pozwalają wyróżniać się z tłumu.
Jeśli zatem chcesz budować świadomość swojej unikalnej marki, wybierz domenę, która odpowiada jej nazwie.
Inni z kolei obierają inne podejście – tworząc stronę www, wybierają taką domenę, która od razu wzbudza skojarzenia z tym, co dana firma oferuje. W wielu przypadkach domena będzie oczywiście inna niż nazwa samej firmy. Taka decyzja ma swoje plusy, gdyż adres internetowy kojarzący się z Twoją ofertą będzie łatwiejszy do zapamiętania. Trzeba jednak przy tym zaznaczyć pewną kwestię. Umieszczenie w domenie słowa kluczowego nie daje już praktycznie żadnych korzyści pod kątem SEO. Było tak oczywiście przez pewien czas, jednak w 2012 roku Google wprowadziło aktualizację EMD (exact match domain). Od tego czasu strony utraciły wysokie pozycje, jeśli zawdzięczały je głównie posiadaniem frazy kluczowej w nazwie domeny.
Pamiętaj, że Google to nie jedyny sposób, w jaki potencjalni klienci będą znajdować Twoją stronę. Ktoś może zasłyszeć jej nazwę od znajomego lub po prostu przewinie się ona mu szybko w reklamie. Adres Twojej strony internetowej będzie zamieszczony także prawdopodobnie na ulotkach, szyldach, banerach, wizytówkach itp. Każdy, kto się na niego natknie, nie powinien mieć później problemów z jego zapamiętaniem. Dlatego też domena powinna być łatwa do wymówienia oraz zapisania.
Z tego powodu najlepiej jest unikać:
Wyjątkiem od ostatniego przypadku jest sytuacja, w której uznałeś, że dana nazwa jest dla Ciebie naprawdę bardzo istotna, ale została już zajęta. Zarejestrowanie jej odpowiednika, w którym słowa zostały oddzielone przez dywizy, to dobry sposób na zachowanie docelowego nazewnictwa.
Kiedy wybierasz nazwę domeny dla strony internetowej na WordPress, może się okazać, że dopisało Ci szczęście – dostępna jest dokładnie taka nazwa, jaką chciałeś. Czy powinieneś dlatego od razu rejestrować taką domenę? Warto trochę się z tym wstrzymać.
Może się okazać, że dane hasło, nazwa czy inne sformułowanie zawarte w domenie to znak towarowy zastrzeżony już wcześniej przez inną firmę. Zajęcie takiego adresu to podstawa do roszczeń sądowych. Co gorsza, ktoś mógłby posądzić Cię o typosquatting – praktyka ta polega na rejestrowaniu domen podobnych do tych istniejących w celu ich późniejszego odsprzedania. Taki proceder jest postrzegany jako czyn nieuczciwej konkurencji.
Podsumowanie
Oto 3 porady, które pomogą Ci wybrać dobrą domenę dla swojej strony. Zastosuj się do nich, a na pewno uda Ci się zamieścić witrynę internetową pod takim adresem, który będzie Ci służył przez długi czas.
Jeżeli udało Ci się odszukać idealną dla swojej działalności domenę, w następnej kolejności , naturalnym jest, że chcesz stworzyć stronę WWW. W tym przypadku najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów. Ważne, aby Twoja strona WWW była dostosowana do wymogów Google oraz była responsywna, czyli wyglądała dobrze zarówno na zwykłym monitorze, jak i na smartfonach. Takie właśnie strony internetowej tworzy agencja interaktywna z home.pl.
Aby uzyskać darmową wycenę na wykonanie dla Ciebie wymarzonej witryny, wejdź na: https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych/ i prześlij formularz ze swoimi danymi kontaktowymi.
Artykuł partnera.