Mobilność staje się dziś ważnym elementem budowania przewagi w biznesie. Coraz więcej przedsiębiorstw wyposaża swoich pracowników w mobilne narzędzia, które instalowane są w smartfonach lub tabletach. Czy warto postawić również na taki CRM?
Mobilne urządzenia spowodowały przełom nie tylko w naszym codziennym życiu, ale także w biznesie. Pracownicy stają się coraz bardziej skuteczni, ponieważ nawet poza biurem otrzymują szybki dostęp do informacji i mogą korzystać z narzędzi, które odpowiednio wspierają ich pracę. To pozwala także lepiej zarządzać ich czasem pracy. Wśród wielu aplikacji mobilnych i rozwiązań na smartfony coraz częściej pojawiają się także mobilne systemy CRM (np. BASELine).
Systemy CRM, które coraz częściej spotykamy w różnych firmach, mogą być obecne nie tylko na stacjonarnych komputerach czy laptopach, ale również na telefonach i tabletach. Mobilny CRM to tak naprawdę biuro pod ręką pracownika bez względu na to, gdzie ten się znajduje. Wystarczy jedynie dostęp do internetu. Takie rozwiązanie to ukłon w kierunku pracowników wykonujących swoje obowiązki w terenie. Handlowiec może wykonać błyskawicznie wiele czynności bez konieczności przyjeżdżania do siedziby firmy, a nawet bez konieczności wysiadania z samochodu. Takie systemy to również ułatwienie nadzorowania pracowników. Przełożony w każdym momencie wie, co robi jego podwładny, może mu pomóc w zaplanowaniu następnych działań, podpowiedzieć sposób postępowania itp.
Mobilny CRM to jeszcze łatwiejszy sposób na prowadzenie firmy. Warto bowiem pamiętać, że to nie tylko narzędzie dla handlowców, ale również dla kadry menedżerskiej. Dzięki mobilnemu CRM-owi osoby decyzyjne zawsze mają najświeższe informacje pod ręką. W takich systemach mogą przydać się różne funkcjonalności. Przede wszystkim ważna jest możliwość współpracy zdalnej z urządzeniami drukującymi. Ważna jest także możliwość wystawiania różnych dokumentów w formie elektronicznej i dostęp do nich przez całą dobę z dowolnego miejsca. Poza tym takie mobilne systemy CRM powinny posiadać również najważniejsze opcje desktopowych odpowiedników (np. kalendarz, poczta, dostęp do bazy kontrahentów i moduły sprzedażowego itp.).
Urządzenia mobilne stały się powszechnie, dlatego warto wykorzystywać ich potencjał również w biznesie. Dzięki temu pracownicy stają się bardziej efektywni, a menedżerowie mają zawsze pod ręką najświeższe dane.
Komunikat prasowy