Produkcja reklam - krok po kroku

Piotr Kowalczyk
29.11.2017

Reklama jest jednym z podstawowych narzędzi marketingowych, które pozwalają na dotarcie do klienta z ofertą produktów lub usług. Przy aktualnej liczbie konkurencji, skuteczna reklama staje się podstawą biznesu - niezależnie od branży. W dobie, gdy obrazy zdominowały przekaz w otaczającej rzeczywistości, jedną z najpopularniejszych form reklamy jest film. Może on być realizowany we współpracy ze studiami produkcyjnymi, a coraz częściej również we współpracy z popularnymi vlogerami. W zależności od formy, można wyróżnić kilka kroków, które sprawią, że produkcja reklam przełoży się na zyski firmy.

Sprecyzowanie potrzeb

Produkcja reklam powinna zacząć się od odpowiedzi na pytanie, jakie cele mają zostać osiągnięte. Określenie celów to pierwszy krok do stworzenia dobrej reklamy. Drugi stanowi zdefiniowanie grupy odbiorców. Jasna odpowiedź na pytanie, do kogo ma być skierowana kampania, pozwoli lepiej dopasować jej formę do potencjalnych klientów. Często wybór formy oraz agencji wspierającej proces, opiera się na budżecie przedsiębiorstwa. I oczywiście pieniądze są ważne, jednak przed nimi na pierwszym miejscu powinny znaleźć się jasno określone zadania do spełnienia i grupa docelowa. Dopiero po ich sprecyzowaniu można przystąpić do szacowania budżetu i przejść do kolejnego etapu, jakim jest produkcja reklam.

Produkcja reklam we współpracy ze studiem

Odpowiedni partner biznesowy jest gwarancją sukcesu realizowanego projektu. Tak samo jest w przypadku, gdy w grę wchodzi produkcja reklam. Rozważając współpracę z różnymi producentami, przede wszystkim warto przyjrzeć się ich portfolio. Doświadczenie w podobnych realizacjach zwiększy prawdopodobieństwo zrozumienia potrzeb i udanej kampanii, która przyniesie przedsiębiorstwu zyski. Ważnym kryterium jest także kosztorys. Powstaje on w oparciu o wytyczne klienta - forma reklamy oraz rodzaj i czas jej emisji. Ważna jest także osoba reżysera proponowanego przed dom produkcyjny. To on najmocniej wpływa na to, jaki ostatecznie kształt przyjmie reklama.

Produkcja reklam - kulisy

Po zaakceptowaniu oferty, rozpoczyna się produkcja reklam. Pod gotowy już scenariusz szuka się aktorów i statystów. Wybierana jest także lokalizacja oraz scenografia, jeśli jej wybudowanie jest potrzebne. Gdy zespół aktorów zostanie wybrany, przygotowany jest shooting board, czyli rozrysowanie poszczególnych scen stanowiących wizję reżysera, który staje się podstawą realizacji. Produkowana jest pierwsza wersja reklamy. Ma miejsce wstępny montaż zrealizowanych nagrań, któremu towarzyszą poprawki graficzne, np. redukcja zbędnych cieni czy niedoskonałości aktorów. Dopracowywana jest także ścieżka dźwiękowa. Na wszystkich tych etapach prace są konsultowane z firmą zlecającą prace, która ostatecznie decyduje o kształcie filmu. Po zakończeniu produkcji, reklama jest testowana, by upewnić się, że faktycznie trafia do określonego na początku odbiorcy.

Przykłady realizacji reklam można znaleźć pod linkiem https://www.nomono.eu/portfolio/produkcja-reklam - Studio Nomono

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie