Wideoprezentacje są świetną odpowiedzią na potrzeby współczesnego rynku nieruchomości. Coraz więcej pośredników, ale i samych właścicieli sprzedających nieruchomość we własnym zakresie korzysta z tej możliwości. Na czym to dokładnie polega? Jakie są zalety wideoprezentacji? Czy ten trend zostanie z nami na długo?
Jak nietrudno się domyślić mówimy tutaj o prezentowaniu nieruchomości w formie wideo. Do wyboru mamy dwie opcje: albo jest to wcześniej nagrany film, albo prezentacja odbywa się w czasie rzeczywistym, online, za pomocą jednego z licznych narzędzi (np. Skype, Messenger, Hangouts etc.). Taki sposób prezentowania nieruchomości jest bardzo atrakcyjny dla zainteresowanego nabywcy, pozwalając mu dokładnie zapoznać się z np. mieszkaniem czy domem, wirtualnie zajrzeć w każdy kąt i przybliżyć się do podjęcia decyzji zakupowej bez wstawania z kanapy.
Przede wszystkim musi być ona bardzo dokładna, czyli nie mieć charakteru stricte reklamowego, promocyjnego. Liczy się tutaj autentyczność. Pokazując nieruchomość w najdrobniejszych szczegółach znacząco zwiększamy zaufanie widza do oferty i tym samym motywujemy go do tego, aby osobiście pofatygował się na oględziny już „w realu”.
Najważniejszą zaletą jest to, że dzięki dokładnemu zaprezentowaniu nieruchomości już na wstępnym etapie możemy „odsiać” potencjalnych nabywców, którzy i tak nie kupią np. mieszkania z uwagi na występujące w nim wady. Tym samym nabywcy unikną rozczarowania, a sprzedający zaoszczędzi mnóstwo czasu.
Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że wideoprezentacje nie są jeszcze na tyle powszechne, aby potencjalni nabywcy przechodzili nad nimi do porządku dziennego. Jest to świetny sposób na przykucie uwagi i zwiększenie atrakcyjności ogłoszenia oraz wyróżnienie go na tle setek podobnych ofert.
Można w ciemno zakładać, że wideoprezentacje zostaną z nami na długo. Mają one potencjał, by nawet wyprzeć z rynku tradycyjne ogłoszenia z samymi zdjęciami. W dobie tak ogromnego wyboru nieruchomości nabywcy nie mogą sobie pozwolić na to, aby każdą z nich dokładnie obejrzeć osobiście. Dzięki wideoprezentacjom mogą znacząco zawęzić krąg poszukiwań.