Nowy trend w obrocie nieruchomościami: wideoprezentacje

Jerzy Biernacki
29.05.2020

Wideoprezentacje są świetną odpowiedzią na potrzeby współczesnego rynku nieruchomości. Coraz więcej pośredników, ale i samych właścicieli sprzedających nieruchomość we własnym zakresie korzysta z tej możliwości. Na czym to dokładnie polega? Jakie są zalety wideoprezentacji? Czy ten trend zostanie z nami na długo?

Czym są wideoprezentacje nieruchomości?

Jak nietrudno się domyślić mówimy tutaj o prezentowaniu nieruchomości w formie wideo. Do wyboru mamy dwie opcje: albo jest to wcześniej nagrany film, albo prezentacja odbywa się w czasie rzeczywistym, online, za pomocą jednego z licznych narzędzi (np. Skype, Messenger, Hangouts etc.). Taki sposób prezentowania nieruchomości jest bardzo atrakcyjny dla zainteresowanego nabywcy, pozwalając mu dokładnie zapoznać się z np. mieszkaniem czy domem, wirtualnie zajrzeć w każdy kąt i przybliżyć się do podjęcia decyzji zakupowej bez wstawania z kanapy.

Jak zrobić dobrą wideoprezentację?

Przede wszystkim musi być ona bardzo dokładna, czyli nie mieć charakteru stricte reklamowego, promocyjnego. Liczy się tutaj autentyczność. Pokazując nieruchomość w najdrobniejszych szczegółach znacząco zwiększamy zaufanie widza do oferty i tym samym motywujemy go do tego, aby osobiście pofatygował się na oględziny już „w realu”.

Zalety wideoprezentacji w sprzedaży nieruchomości

Najważniejszą zaletą jest to, że dzięki dokładnemu zaprezentowaniu nieruchomości już na wstępnym etapie możemy „odsiać” potencjalnych nabywców, którzy i tak nie kupią np. mieszkania z uwagi na występujące w nim wady. Tym samym nabywcy unikną rozczarowania, a sprzedający zaoszczędzi mnóstwo czasu.

Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że wideoprezentacje nie są jeszcze na tyle powszechne, aby potencjalni nabywcy przechodzili nad nimi do porządku dziennego. Jest to świetny sposób na przykucie uwagi i zwiększenie atrakcyjności ogłoszenia oraz wyróżnienie go na tle setek podobnych ofert.

Stały trend?

Można w ciemno zakładać, że wideoprezentacje zostaną z nami na długo. Mają one potencjał, by nawet wyprzeć z rynku tradycyjne ogłoszenia z samymi zdjęciami. W dobie tak ogromnego wyboru nieruchomości nabywcy nie mogą sobie pozwolić na to, aby każdą z nich dokładnie obejrzeć osobiście. Dzięki wideoprezentacjom mogą znacząco zawęzić krąg poszukiwań.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie