Sekcja Gier Karcianych (działająca w ramach Działu Gier Planszowych i Karcianych) przeżywa właśnie renesans. Od niedawna jestem członkiem GKF i staram się na nowo rozkręcić wspomnianą Sekcję (a może i doprowadzić do reanimacji Działu Gier Karcianych).
Jedną czwartą życia spędziłem na grze karcianej Magic: the Gathering. To właśnie o niej chciałbym Wam opowiedzieć. Magic: the Gathering jest kolekcjonerską grą karcianą (ang. CCG, Collectible Card Game). Pomysłodawcą był Richard Garfiled – profesor matematyki wyższej uczelni. Gra wykorzystuje mechanikę działania procesorów, tzw. stack*, która umożliwia logiczne rozpatrywanie działania kart. Obszerne i ciekawe zasady, a także wiele modyfikacji wprowadzanych przez lata spowodowały, że to jedyna gra karciana, która nie umarła śmiercią naturalną po 2 czy 3 kolejnych dodatkach. Obecnie panujące zasady turniejowe, tworzące formaty rozgrywek, pozwalają na różnorodność gry. Formaty są następujące: constructed i limited. Najtrudniejszym formatem jest limited – wymaga wiedzy, ogrania i obeznania. W tym formacie rozgrywka prowadzona jest przy użyciu talii złożonych prosto z otwartych boosterów.
Format constructed to format, w którym składa się talie z własnych zbiorów kart.
Poniżej zamieszczam krótki słowniczek z najczęściej używanymi zwrotami (celowo nie w kolejności alfabetycznej), o który prosiło mnie kilka osób w klubie:
To by było na tyle tytułem wstępu i krótkiego wyjaśnienia. Zapraszam na najbliższe SNM (czyli Saturday Night Magic).
Janusz „StalkeR” Bułakowski
GFK