Neuroshima - gry fantastyka

Maciej Piwowski
11.09.2015

Wzdłuż autostrad stoją wraki dawnych samochodów, poprzewracane kikuty drogowskazów i zniszczone linie wysokiego napięcia. Na mapie Stanów ostało się kilka miast, kilkanaście większych miasteczek i setki, tysiące osad. Ruszysz sto mil i znajdziesz się samotny, jak rozbitek na falach oceanu. Gdziekolwiek się skierujesz, czeka cię niewiadoma i niebezpieczeństwo. Każde miasto przez lata odcięcia od innych wykształciło własne zwyczaje i prawa. Każda najmniejsza wieś to zupełnie nowy świat.

Neuroshima jest polską grą fabularną, której akcja osadzona jest w postnuklearnym świecie przyszłości. Jest rok 2050, Stany Zjednoczone rzucone na kolana w wyniku buntu maszyn nie potrafią się podnieść i sprostać naporowi wroga. Potężny Moloch, po części istota, po części monumentalna konstrukcja i sieć sprzężonych ze sobą maszyn napiera na południe zdobywając kolejne amerykańskie miasteczka. Ludzie zatracili ze sobą kontakt, są zdziesiątkowani, zdruzgotani końcem świata, który niechybnie nadchodzi…

Gra czerpie z tradycji dzieł postapokaliptcznych, zarówno z głośnej serii filmów Mad Max, jak i kultowej serii gier komputerowych Fallout, jak i dziesiątków mniej znanych dzieł tego nurtu.

Pierwsza edycja gry osiągnęła niespotykany na polskim rynku sukces, sprzedała się w całym, liczącym 3000 sztuk nakładzie i dała fundament do stworzenia już razem z jej fanami i miłośnikami poprawionej edycji 1.5, która jest aktualnie w sprzedaży.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.