Arcania: A Gothic Tale - fantastyka gry

Mariusz Siwko
11.09.2015

Arcania: A Gothic Tale - czwarty produkt z serii gier komputerowych marki Gothic (początkowo nazwany Gothic 4: Genesis, a następnie Gothic 4: Arcania, który ostatecznie ewoluował do aktualnego tytułu). Jest to drugi, obok Gothic 3: Zmierzch Bogów, Gothic tworzony nie przez dotychczasową firmę Piranha Bytes, ale przez Spellbound Entertainment. Oficjalna data premiery nie została podana przez producenta.

Producent: Spellbound Entertainment
Wydawca: JoWooD Productions
Gatunek: Action RPG
Tryb gry: Gra jednoosobowa
Platforma: PC, Xbox 360, PlayStation 3

 

Arcania: A Gothic Tale będzie sequelem, czyli gra rozpocznie się po wydarzeniach z trzeciej części gry. Czasu od tamtych wydarzeń minęło sporo, bo aż 10 lat. Postać, którą będziemy kierować do zwycięstwa i ukończenia gry ponownie nie ma imienia, jednak nie jest to ten sam "Bezimienny", z którym mieliśmy do czynienia w poprzednich trzech częściach.[4] Akcja będzie się rozgrywać na odległych, myrtańskich południowych wyspach. Stary Bezimienny jest teraz królem - tyranem, a naszym zadaniem będzie albo obalenie jego rządów, albo trzymanie się ciemnej strony króla.

Twórcy zapowiedzieli bardzo dużo zmian względem poprzednich części, między innymi:

  • ulepszenie grafiki i zmiana silnika Genome Engine na Trinigy
  • udoskonalenie systemu rozwoju bohatera (gdy używamy jakiejś broni przez długi czas to od razu uczymy się nią posługiwać, przez co lepiej walczymy)
  • zmiany w systemie sztucznej inteligencji przeciwników i potworów
  • nowy, ulepszony system walki, stworzony od podstaw
  • zupełnie nowe zaklęcia
  • unikatowe zbroje, które gracz będzie mógł projektować
  • nowy system obrażeń, np: uderzymy kogoś w rękę, to będzie to widoczne (wolniejsze ruchy etc)
  • oświetlenie i cienie które będą się zmieniały z każdą godziną dnia.

 

Minimalne wymagania:

System operacyjny: Microsoft Windows XP / Vista
HDD: 10 GB + 600 MB pamięci wirtualnej
Procesor: Intel Pentium 4 3.2 GHZ, AMD Athlon 3500+
RAM: 1 GB pod Windows XP, 1,5 GB pod Windows Vista
Karta graficzna: ATI 1800XT z Shader Model 3 i 256 MB lub Nvidia 6800 z Shader Model 3 i 256 MB
Karta dźwiękowa: DirectX 8.1 compatible sound card

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie