Bren
Realia:
Karabin maszynowy wprowadzony do uzbrojenia w 1935 r. Jego budowa opiera się na licencji rkmu ZB 26. Zmieniono w nim nabój na angielski, wydłużono komorę zamkową i uproszczono rozkładanie. Ten ręczny karabin maszynowy był zespołową bronią samoczynno-samopowtarzalną. Jego działanie opierało się na zasadzie odprowadzania gazów prochowych przez boczny otwór w lufie.
W Call of Duty:
W grze mamy do czynienia z Brenem, którego dwójnóg jest nierozkładalny. Broń ta spowalnia nasze ruchy, a przyrządy optyczne zasłaniają dużą część ekranu. Zadaje duże obrażenia i jest wystarczająco celny.
Dane techniczne:
Lee-Enfield
Realia:
Brytysjki karabin powtarzalny. Jego wersja No.4 Mk I została oddana do użytku armii w 1931. Po ewakuacji spod Dunkierki w 1940 r. armia brytyjska straciła prawie ćwierć miliona karabinów, co zdecydowało o dalszej produkcji karabinów Lee-Enfield. Do końca wojny wyprodukowano 4,2 mln Lee-Enfield No.4. Jego konstrukcja opierała się na zamku czterotaktowym, ślizgo-obrotowym. Przyrządy celownicze składały się z muszki i celownika ramkowego z dwoma przeziernikami.
W Call of Duty:
Zadaje bardzo duże obrażenia, jest dość lekki. Jego wadą jest to, że po każdym wystrzelonym naboju trzeba go przeładować. Dobry na średnie i długie dystanse.
Dane techniczne:
Sten
Realia:
Brytyjski pistolet maszynowy. Jego działanie opierało się na zasadzie odrzutu zamka swobodnego. Steny zaprojektowano w taki sposób aby pasowały do nich magazynki z niemieckiej broni MP-40.
W Call of Duty:
Szybkostrzelny lekki i posiadający mały odrzut karabin. Nadaje się do walki na krótki dystans. Poza tym jest stosunkowo cichy więc pomaga w walce z ukrycia.
Dane techniczne:
Mk1 British Fraggrenade
Realia:
Brytyjski granat odłamkowy. Razi przeciwnika w promieniu 50 metrów, a odłamkami w promieniu 200 m.
W Call of Duty:
Jak każdy granat nadaje się do walki naśrednich i dużych dystansach, sprawia wrażenie lżejszego niż reszta granatów w grze. Znajdziemy go podczas grania w kampanię brytyjską.