Call of Duty 5 WaW: Nazi Zombies!

Marek Szydełko
06.09.2015

Nazi Zombies!, znany też jako Noc nieumarłych (w oryginale Nacht der Umtoten) to specjalny tryb, który zostaje odblokowany po przejściu całej kampanii fabularnej. Dostępny jest zarówno w trybie dla jednego gracza, jak i trybie kooperacji, w którym graczowi towarzyszy do trzech osób.

Ta bonusowa misja praktycznie nie ma końca, więc może zapewnić wiele godzin rozrywki. Zadaniem w tej misji jest odpieranie nieskończenie nacierających fal zombie. Znajduje się on (bądź oni) w starym, zniszczonym domu, położonym gdzieś w głębi III Rzeszy, przy czym gra nie pozwala mu na wyjście na zewnątrz (lub inaczej: pozwala, ale przy użyciu kodów). Dom bezustannie atakują zamienieni w zombie naziści, którzy, niszcząc barykady, usiłują dostać się do środka i zabić wszystkich. Potwory uzbrojone są jedynie w pazury, toteż atakować mogą tylko w bezpośrednim kontakcie. Tylko one mogą też zranić gracza - jest niewrażliwy na strzały czy ciosy nożem ze strony kolegów, eksplozje granatów czy ogień.

Nazi Zombies! dzieli się na nieskończoną liczbę rund, przy czym przy każdej kolejnej rundzie jest coraz więcej szybszych i bardziej odpornych na obrażenia zombie . Początkowo przeważają napastnicy poruszający się dość ślamazarnie, później pojawiają się szybsze okazy, by w końcu ustąpić miejsca ostatniej, najbardziej agresywnej i szybkiej klasie. Po wejściu do domu może zdarzyć się tak, że wróg zostanie pozbawiony kończyn - wtedy może jedynie czołgać się po ziemi przy pomocy rąk, wciąż jednak pozostając niebezpiecznym. Warto zauważyć, że nawet po odstrzeleniu głowy czy podpaleniu potwór może jeszcze przez chwilę wykonywać ataki, by dopiero wtedy skonać. W trybie multiplayer, jeżeli gracz zostaje "zabity" przez zombie, pada na ziemię. Przez kilkadziesiąt sekund może wtedy wykonać atak nożem na przechodzącego obok nieprzyjaciela, rzucić granat bądź użyć broni jednoręcznej: pistoletu konwencjonalnego, laserowego albo rewolweru (w tym pierwszym wypadku pojawia się on niezależnie, czy gracz zamienił go wcześniej na coś innego, czy nie). Jeżeli nie zostanie on w tym czasie uzdrowiony przez jakiegoś innego członka drużyny, może jedynie obserwować poczynania swoich towarzyszy. Jeśli choć jednemu członkowi oddziału uda się zakończyć daną rundę, wszyscy pozostali wracają do życia, tracą jednak zdobytą wcześniej broń na rzecz domyślnego pistoletu, mimo to pozostając przy dotychczas zgromadzonych punktach.

Za zabijanie agresorów gracz otrzymuje punkty (najwięcej za strzał w głowę), podobnie sprawa ma się przy odbudowywaniu zniszczonych przez zombie barykad. Za otrzymywane punkty można kupować broń i amunicję - na ścianach w całym domu wymalowane są kształty poszczególnych broni. Jeżeli gracz posiada już daną broń, za odpowiednią ilość punktów będzie mógł w tym miejscu zakupić doń amunicję. Na ścianach znaleźć można jedynie dwuręczną broń palną, mniej konwencjonalne bronie (np. miotacz ognia czy pistolet laserowy) można wylosować za 950 punktów w skrzyni w help roomie.

Co jakiś czas po zabiciu jakiegoś zombie pojawia się nad jego zwłokami symbol. Może on przybierać następujące kształty:

    * 2x - podwójne punkty/double points - przez 30 sekund każdy zdobyty (przez wszystkich członków oddziału) punkt będzie liczony podwójnie.
    * czaszka - natychmiastowe zabicie/insta-kill - na 30 sekund umożliwia zabijanie zombie jednym ciosem przy użycia noża, jedną kulą z broni palnej, a nawet najmniejszym odłamkiem od granatu.
    * skrzynka amunicyjna - maksimum amunicji/max ammo - każdy członek oddziału otrzymuje pełny zestaw amunicji do aktualnie noszonej broni.
    * bomba - wszyscy zombie znajdujący się w tej chwili na mapie giną.

Dom dzieli się na trzy lokacje (Otwarcie przejścia mędzy nimi kosztuje 1000 pkt, po otwarciu można dowlonie przemieszczać się między lokacjami):

    * parter - tu gra się rozpoczyna. Znajduje się tu: pięć zabarykadowanych okien, wejście do help rooma i schody na piętro.
    * help room - pomieszczenie przylegające do parteru. Znajdują się tu: dwa zabarykadowane okna, jedna zamurowana ściana (którą zombie mogą niszczyć, a gracz odbudowywać na takiej samej zasadzie, co okna), skrzynia, w której można wylosować zwykłą i specjalną broń, wejście na parter i schody na piętro. To pomieszczenie jest do odblokowania poprzez drzwi z napisem "HELP!" (stąd nazwa tego pomieszczenia) lub poprzez schody otwierając z piętra.
    * piętro - część domu położona nad parterem i magazynem. Znajdują się tu: cztery zabarykadowane okna, schody na parter i schody do magazynu.

Na każdej z tych lokacji znajdują się specjalne miejsca, na które da się wskoczyć. W takim miejscu jest się bezpiecznym, ponieważ zombie blokują się parę metrów przed nami i nie mogą nas dopaść.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie