Fast Download - Co i jak?

Mariusz Siwko
05.09.2015

Autor: Sylwester "Polm" Kurzawa

Średni transfer oferowany przez HLDS wynosi w przybliżeniu 4 kb/s, czyli bardzo mało, a wręcz niewystarczająco. Programiści odpowiedzialni za HLDS opracowali system Fast Download, polegający na o wiele szybszym pobieraniu plików z zewnętrznego serwera, bo transfer pobierania danych zwiększa się w zależności od hostingu zewnętrznego (od 30 kb/s aż do ponad 100 kb/s), co znacznie skraca czasy pobierania map, muzyki i plików. Czego będziemy potrzebowali do uruchomienia Fast Download'u? Jak już wspomniałem - dodatkowego hostingu www/ftp. Osobiście nie polecam darmowych hostingów z uwagi na bardzo niski transfer ruchu, który może nie wystarczyć.

Działania wykonywane są po stronie serwera www:

1. Na serwerze www/ftp (zazwyczaj w /public_html) tworzymy katalog o nazwie: cstrike, a w nim kolejno: models, maps, sound i gfx, do których wrzucać będziemy odpowiednie pliki do szybkiego ściągnięcia.

2. Należy również ustawić chmod katalogu cstrike na 777.

 

Działania wykonywane po stronie serwera gry:

1. W pliku server.cfg odnajdujemy i edytujemy linijkę: sv_allowdownload 0* - 0 zmieniamy na 1

2. Oraz linijkę sv_downloadurl ""* gdzie między "" wstawiamy nasz adres prowadzący do katalogu cstrike na zewnętrznym hostingu. Np. sv_downloadurl "http://twojadres.pl/cstrike"

* Jeśli w pliku server.cfg nie ma tych linijek należy je po prostu dodać.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie