Gothic II - fantastyka gry

Piotr Kowalczyk
11.09.2015

Fabuła Gothica II kontynuuje tę, znaną nam z pierwszej części gry. Bezimienny Bohater zostaje w magiczny sposób wyciągnięty spod gruzów Świątyni Śniącego - miejsca ostatniej batalii Gothica. Zbawcą jest nekromanta Xardas, który już na początku mówi nam o nowym zagrożeniu, jakie pojawiło się na wyspie Khorinis. Tym razem stała się ona celem potężnych istot - Smoków, wezwanych tam przez Śniącego w chwili jego wygnania. Nie możemy jednak ruszyć od razu do boju, a to z trzech powodów. Po pierwsze główny bohater, będąc przez około 30 dni nieprzytomnym, stracił swoje umiejętności. Po drugie Górnicza Dolina jest teraz w całości okupowana przez Orków. Po trzecie nasz sprytny mag od razu orientuje się, że Smoki dostają od kogoś rozkazy. Musimy więc z nimi porozmawiać, a do tego potrzebny nam będzie magiczny artefakt samego boga ognia i sprawiedliwości - Oko Innosa, które zmusza smoki do mówienia prawdy. Pierwszym krokiem do zdobycia go jest przyłączenie się do jednego z trzech stronnictw:

Oficjalna strona: gothic2.com
Premiera: 29 listopad 2002
Premiera Polska: 16 kwiecień 2003
Dystrybutor Polska: CDProjekt
Producent: Piranha Bytes
Wydawca: JoWooD
Tryb gry: Singleplayer

Fabuła

Fabuła Gothica II kontynuuje tę, znaną nam z pierwszej części gry. Bezimienny Bohater zostaje w magiczny sposób wyciągnięty spod gruzów Świątyni Śniącego - miejsca ostatniej batalii Gothica. Zbawcą jest nekromanta Xardas, który już na początku mówi nam o nowym zagrożeniu, jakie pojawiło się na wyspie Khorinis. Tym razem stała się ona celem potężnych istot - Smoków, wezwanych tam przez Śniącego w chwili jego wygnania. Nie możemy jednak ruszyć od razu do boju, a to z trzech powodów. Po pierwsze główny bohater, będąc przez około 30 dni nieprzytomnym, stracił swoje umiejętności. Po drugie Górnicza Dolina jest teraz w całości okupowana przez Orków. Po trzecie nasz sprytny mag od razu orientuje się, że Smoki dostają od kogoś rozkazy. Musimy więc z nimi porozmawiać, a do tego potrzebny nam będzie magiczny artefakt samego boga ognia i sprawiedliwości - Oko Innosa, które zmusza smoki do mówienia prawdy. Pierwszym krokiem do zdobycia go jest przyłączenie się do jednego z trzech stronnictw:

Strażnicy Miejscy oraz Paladyni - obrońcy miasta posłuszni królowi Rhobarowi II i oddani Innosowi - bogu światła, życia i sprawiedliwości. Strażą Miejską dowodzi Lord Andre - prawa ręka tymczasowego gubernatora Khorinis i dowódcy paladynów - Lorda Hagena. Paladyni są rycerskim zakonem Innosa, posiadają dużą wprawę w rycerskim rzemiośle, potrafią także stosować magię ofensywną i uzdrawiającą.


Najemnicy oraz Łowcy Smoków - najemnicy z Nowego Obozu, znani z gry Gothic wojownicy, którzy połączyli siły z wojownikami z południa. Szefem tych pierwszych jest Generał Lee, zaś drugich Sylvio. Zostali oni wynajęci przez bogatego właściciela ziemskiego Onara do chronienia jego rodzinnego majątku przed Strażnikami Miejskimi. Skuszeni historiami o skarbach znajdujących się w posiadaniu Smoków postanawiają zapolować na te stworzenia. Są wprawni w walce i mogą nauczyć się samodzielnie wykuwać broń. W okolicach Khorinis mają często złą opinię, w związku z wymuszeniami na okolicznych farmerach.


Nowicjusze oraz Magowie Ognia - sprzymierzeni z Paladynami wierni słudzy Innosa. Dołączenie do nich jest najtrudniejsze. Przewodzą im Arcymagowie Ognia Pyrokar (ten sam, który we wstępie do pierwszej części przekazuje bohaterowi list do Xardasa) oraz Ulthar i Serpentes. Dobrze znana jest im sztuka magiczna i mają możliwość nauczenia się tworzenia run.

W grze naszymi głównymi wrogami są:

  • Bagienny Smok - Pandrodor
  • Kamienny Smok - Pedrakhan
  • Ognisty Smok - Feomathar
  • Lodowy Smok - Finkregh
  • Ognisty Smok Feodaron (brat Feomathara)
  • Smok ożywieniec.


Fabuła drugiej odsłony serii Gothic nie zawiera tylu zwrotów akcji co jej poprzedniczka. Warto jednak zauważyć, że prezentuje ona dużo mniejszą liniowość, ponieważ oprócz wątku głównego występują tu też misje przeznaczone dla konkretnej gildii oraz kilka zadań pobocznych. Dużo bardziej jest tu odczuwalny upływ czasu, co wynika z presji narzucanej nam przez maga Xardasa.

Świat przedstawiony:

Gothic II oferuje nam ogromny świat, pełen piękna przyrody jak i mrocznych, tajemniczych miejsc. Składa się on z trzech dużych lokacji, jakimi są okolice miasta portowego, Górnicza Dolina oraz jedna z czterech zaginionych świątyń boga ciemności Beliara, zwanej Dworem Irdorath. W dodatku Gothic II: Noc Kruka pojawia się także Jarkendar. Pierwsza z nich to miejsce pełne gęstych lasów, polan, jaskiń. Trzeba jednak uważać, bo wbrew pozorom nie jest tu całkiem bezpiecznie. Kolejna lokacja to znana nam z pierwszej części dolina, zwana do niedawna Kolonią Karną. Prezentuje ona krajobraz całkowitego zniszczenia i spustoszenia. Z kolei Dwór Irdorath to miejsce tajemnicze i pełne grozy. Zapomniana Dolina Budowniczych, czyli Jarkendar, jest miejscem bardzo zróżnicowanym - znajdują się tu bagna, pustynie, plaże, płaskowyże i głębokie, malownicze doliny.

 

Wymagania
Minimalne Zalecane
  • Pentium III 700 MHz
  • 256 MB pamięci RAM
  • Akcelerator 3D z 64MB
  • 2,2 GB wolnego miejsca na twardym dysku
  • Karta dźwiękowa zgodna z DirectX
 
  • Pentium III 1,2GHz
  • 512 MB pamięci RAM
Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie