W tym artykule postaram się jak najlepiej opisać najczęściej używane i najpopularniejsze pliki i foldery jakie posiada HLDS (Serwer Counter-Strike 1.6).
ardzo często początkujący administratorzy bez wiedzy na temat działania jakiegokolwiek pliku po prostu go usuną, twierdząc, że nie jest on potrzebny do poprawnego działania serwera (niektórzy mają też nadzieję, że ów usunięcie pliku zniweluje np. lagi na serwerze czy też poprawi jakość gry). Nic bardziej mylnego.
1. Podstawowe foldery:
- addons - folder zawierający opcjonalne dodatki do serwera (metamod, amxmodx, dproto, xdsopt).
- logs - folder zawierający logi graczy (zabicia, błędy, statystyki).
- maps - folder zawierający pliki map wgrywanych na serwer.
- models - folder zawierający modele gry (np. modele dla adminów, bronie na plecach).
- overviews - folder zawierający podgląd map w 2D.
- sounds - folder zawierający pliki muzyczne grane na serwerze (np. najróżniejsze roundsound'y).
- gfx/env - folder zawierający tekstury nieba na mapach.
2. Podstawowe pliki:
- server.cfg - główny plik konfiguracyjny serwera. Ustalane są w nim wartości m.in. czasu trwania rundy, czasu trwania mapy, kodek i jakość głosu itp.
- liblist.gam - plik konfiguracyjny zawierający informacje o modzie zainstalowanym na serwerze.
- motd.txt - plik odpowiedzialny za okno startowe podczas połączenia się na serwer
- banned.cfg - plik, w którym zapisywane są bany, które nadane zostały na SteamID gracza.
- listip.cfg - plik, w którym zapisywane są bany, które nadane zostały na IP gracza.
- mapcycle.txt - plik, który zawiera listę kolejnych map granych na serwerze.