Poradnik tekściarza: lekcja druga - dynamika

Jerzy Biernacki
05.09.2015

Witaj drogi uczniu. Odbyłeś poranny trening? Nie!

No to ruszaj się! Wiadra czekają, krowa niewydojona, śniadanie nie ma…
Skończyłeś? To dobrze. Dzisiaj mój drogi nauczę cię opisywać ruch…

Jak na razie spotkałeś się tylko z opisami przedmiotów. Czym różni się to od opisu ruchu?
Przy opisywaniu ruchu używamy sporą ilość czasowników. Wbrew pozorom jest to trudne zadanie. Musisz w jak najlepszy sposób oddać nastrój chwili. Twoim zadaniem jest wczucie się w skórę bohatera.
Co on przeżywa? Drży mu ciało? Jest przestraszony? Czy raczej skupia się na tym jak się obronić? A może jest podniecony widokiem półnagiej, tańczącej obok niego kobiety?
Musisz zadawać sobie takie pytania i próbować na nie odpowiedzieć. Możesz wykorzystać własne doświadczenie i odczucia. Co czułeś gdy napadła na ciebie banda dresiarzy? Czy nie to samo dzieje się z bohaterem napadniętym przez wilki?
A oto przykładowy opis walki:
Drżącymi rękoma trzymał półtoraręczny miecz. Przeciwnik szykował się właśnie do rzucenia jakiegoś zdradzieckiego czaru.
“Cholerna magia” przemknęło wojownikowi przez głowę. Z uśmiechem na ustach rzucił się na rywala. Tamten wyszeptał kilka słów. Nagle bohater poczuł ból w prawej ręce i…
Twoim zadaniem jest dokończenie tego opisu. Zakończenia pisz w komentarzach. Najlepsze zostanie uznane jako zakończenie tego opisu.
Ostatnia wskazówka. Gdy piszesz opisy w grach używaj 1.os lp.
Dzięki temu gracz lepiej utożsami się z odgrywanym bohaterem.
Teraz żegnaj, przed wyjściem nie zapomnij napoić koni!

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie