Nemesis- nowe oblicze gier bMMO? Już wkrótce!
Czym jest Nemesis?
Nemesis- to nazwa nowego frameworka do tworzenia dynamicznych stron WWW, głównie gier bMMO. Obecna wersja silnika (0.1 alpha) jest jeszcze nie wydana, jest ciągle testowana i ulepszana. Nemesis to także nazwa gry opartej o wyżej wymieniony silnik. Produkcją gry oraz frameworka zajmuje się… RoX Team! Tak! Legenda powraca! Co prawda w troszkę innym składzie, ale wciąż pełni wigoru i pomysłów. Projekt Nemesis nie ma jeszcze własnej strony, a jego zapowiedź dostajecie bezpośrednio od twórców
Co jest nowego w Nemezis, a czego nie było w innych tego typu produkcjach?
Nemesis ma być z założenia wygodnym, zoptymalizowanym i niezwykle prostym w budowie frameworkiem do tworzenia stron internetowych opartych na PHP i MySQL. Oczywiście tym się może stać- jego obecną rolą będzie wspomaganie produkcji gier bMMO.
Nemesis nie jest gotowcem- nie wystarczy wgrać plików na serwer, zainstalować i się cieszyć grą. Jest to framework, oznacza to, że jest to tylko podstawa do tworzenia stron oraz gier. Niemniej pomimo takiego ograniczenia wspaniale spisuje się nawet w rękach początkujących programistów, dzięki systemowi modułów.
Jak działa i na czym polega system modułów?
Dotychczasowe silniki czy frameworki były dość niewygodne do przeróbek- częstokroć trzeba było ingerować w kod samej podstawy. Nemesis pokazuje nam jednak, że tworzenie własnych aplikacji WEBowych nie musi być wcale takie „upierdliwe”. Wyobraźmy sobie katalog o nazwie „library”, do którego wrzucamy folder z plikami do danej modyfikacji/dodatku do silnika, powiedzmy modyfikacja taka zwałaby się „add_news” i służyłaby nam do dodawania newsów na stronie głównej. Po wrzuceniu plików na serwer wchodzilibyśmy do panelu administratora, gdzie zobaczylibyśmy różne zakładki- w tym MODYFIKACJE. Po przejściu do tej zakładki ukazuje nam się panel, w którym wybieramy modyfikacje, które mają zostać aktywowane/dodane do naszego dzieła. Po aktywowaniu danej modyfikacji- mamy ją już dostępną! Takie coś niektórzy powinni kojarzyć, szczególnie właściciele blogów opartych na silniku Wordpress. Jedyna trudność? Pisanie własnych modyfikacji
Jednak nie mamy co się martwić! Projekt Nemesis jest projektem typu open source co oznacza, że wszelkie modyfikacje, pisane na bieżąco, będzie można pobrać za darmo. Kolejną wygodną rzeczą będzie możliwość pobierania ich oraz przeglądania aktualizacji poprzez RSS. Dodajesz, uaktywniasz oraz zmieniasz nie ruszając się z panelu administratora!
Czyli, póki nikt nic nie zrobi- mam goły framework?
Otóż nie framework udostępniony zostanie z możliwością pobrania za pomocą panelu administratora paczek oraz dodatków. Pierwsze, podstawowe modyfikacje, które planujemy jak najszybciej wydać (być może wraz z premierą Nemesis) będą: dodawanie newsów (i być może nowych podstron informacyjnych), rejestracja, logowanie, panel admina, informowanie o aktualizacjach, proste tworzenie postaci gracza (kolejna nowość- 1 gracz, 6 charakterów) oraz edycja konta gracza. Dalsze modyfikacje i dodatki pojawią się z czasem.
Jak wygląda Nemesis od strony technicznej?
Na dobrą sprawę wszystko jest pisane od zera i bazuje na funkcjach zintegrowanych z Apache. Jedynym obcym elementem jest system szablonów Smarty w wersji 2.6.19.
Instalacja dodatków (jak już pisałem) jest banalna: wrzucamy katalog z dodatkiem do katalogu „library”, po czym aktywujemy tenże dodatek w panelu admina. Zostaje nam tylko dodanie linku do dodatku w grze.
Kiedy Nemesis się ukaże?
Nemesis jest tworzona od strony technicznej przez jedną osobę- Visjusza. Przeszkadza mu (gdyż stale marudzi i zadaje niewygodne pytania) autor tej zapowiedzi- Gloin Eldring. Z tego powodu premiera Nemesis troszkę się może opóźniać. Nie chcemy też dawać jakichś obietnic, a potem z nich się nie wywiązywać. Lepiej powiedzieć co już zostało zrobione: główny silnik został stworzony (działa bez zarzutów), logowanie także. Na warsztacie obecnie znajduje się rejestracja oraz panel administratora wraz z jego wszelkimi opcjami. Można powiedzieć, że wersja 0.1 alpha jest zakończona w około 40-50%. Na wersję premierową- czyli wersję beta- przyjdzie Wam jeszcze troszkę poczekać. Warto jednak poczekać. Zapewniam!