Po jeszcze większej dawce „kawy” stwierdziliśmy, ze fajnie byłoby wydać własną wersję jakiegoś silnika. Nasz wybór padł na jeden z najpopularniejszych w Polsce silników do tworzenia bMMORPG- Vallheru.
OGÓLNIKI
Główny zamysł wydania naszej własnej wersji Vallheru polega na udoskonaleniu silnika Vallheru tak, by stał się wreszcie czymś czego nie trzeba się bać, unikać czy poprawiać w stopniu znacznym... Można ogólnikowo powiedzieć, że chcemy powtórzyć robotę ludzi z projektu Orodlin oraz Santic.
ZMIANY
Jeśli chodzi o zmiany- są to m.in.:
- - optymalizacja kodu w jak największym zakresie
- - załatanie dziur w kodzie, które powodują, że skrypt może stwarzać zagrożenie dla administratora lub użytkownika (np. poprzez wyciągnięcie danych, zniszczenia gry itd.)
- - zlikwidowanie bugów wykorzystywanych przez graczy
- - filtrowanie niektórych zapytań np. na rynku, które stwarzają spore pole do popisu dla nieuczciwych graczy (przy czym są to błędy znane tylko graczom z wiedzą dotyczącą PHP oraz budowy silnika/skryptów Vallheru)
- - kod strony zmieniony tak by był jak najbardziej przyjazny dla botów indeksujących
- - wprowadzenie poprawek w kodzie gry, tak by rozgrywka stała się bardziej wyrównana
- - przepisanie instalatora na system modułowy (o tym dalej)
- - dołączony do silnika krótki poradnik dotyczący modyfikowania kodu oraz krótka rozpiska najważniejszych aspektów silnika
- - dodanie paru ciekawych opcji jak np. nowy wygląd poczty, nowe możliwości panelu admina, moderatora itd.
- - nowy wygląd silnika po zainstalowaniu (coś innego niż Vallheru standardowe) oraz łatwa edycja skórek.
- - rotator bannerów (opcjonalnie z wbudowanym bannerem ViaWWW.
SYSTEM MODUŁOWY
Jest to spora nowość i coś unikalnego. Opiszę to na przykładzie:
Stworzę sobie bloga- wykorzystam do tego silnik Wordpress. Mam goły silnik, napisałem pierwszą notkę, ale coś chciałbym tu zmienić- nie mieć klona. Szukam w sieci dodatków do tego silnika. I oto jest! Znalazłem świetną skórkę do bloga oraz parę przydatnych wtyczek. Teraz pytanie- jak to zainstalować? Muszę pewnie „reinstallować” bloga (tak by się prawie działo w przypadku Vallheru- nowa era, poprawki w kodzie w różnych plikach etc.- słowem kłopoty i dużo roboty)? Ale widzę poradnik, a tam napisane jest, że rozpakowuję archiwum z plikami od danego dodatku, wrzucam je na serwer do odpowiedniego katalogu… a potem wystarczy, ze w panelu admina kliknę „Uaktywnij dodatek”!. Cóż za wspaniała rzecz!.
Moduły, a Vallheru
W Vallheru takie coś może nie do końca być dobre (wyobraźmy sobie, admina, który wyłącza nagle wtyczkę jakąś, nad którą my ciężko pracowaliśmy- on wyłączył dodatek „Hodowca cebuli”, a my poświęcaliśmy cały miesiąc na hodowanie cebuli by ją za tydzień zebrać!), dlatego dodatki byłyby opisane i dane od razu w jednej paczce z silnikiem. Po instalacji (podczas, której wybierałoby się składniki do instalowania) można by ręcznie odinstalować (skasować dane składniki/pliki z dysku/serwera) niepotrzebne dodatki lub też (co chyba lepsze, by admin nie pomylił czegoś)- by „system” sprawdzał, który dodatek jest niezainstalowany i automatycznie by kasował pliki związane z nieaktywnym dodatkiem.
Być może brzmi to jakoś dziwnie, niemniej jak ktoś był administratorem bloga opartego na Wordpress to wie o czym mówię.
Trzeba też pomyśleć o nazwie silnika- czy zostajemy przy kiepskim "Vallheru by ViaWWW.pl based on Vallheru Engine" czy też raczej wymyślamy jakąś nazwę dla takowego silnika? Tym bardziej, że ilość zmian zakrawa na nowy silnik niemalże. Liczymy, że nam pomożecie