Podstawowe wymagania przy nagraniach Dolby Surround to to, że konsoleta mikserska musi mieć co najmniej 4 szyny wyjściowe, na które miksowane są poszczególne kanały. Reżyserka powinna być zasilana dźwiękiem surround w celu bieżącego odsłuchu nagrywanego materiału muzycznego.
W skład niezbędnego sprzętu do dobrego nagrania dźwięku w systemie surround wchodzą:
* koder surround SEU 4 kodujący 4 sygnały wejściowe L, R, C, S w dwa sygnały wyjściowe L, R,
* dekoder surround SDU 4 dekodujący dwa wejściowe sygnały L, R na 4 sygnały L, P, C, S, używając technologii Dolby Pro Logic Surround,
* systemy monitoringu sygnału surround wraz z systemem odsłuchowym,
* konsoleta mikserska z wymaganiem posiadania co najmniej 4 kanałów wyjściowych. Najczęściej mają tu zastosowanie konsolety zaopatrzone w co najmniej 4 podgrupy z niezależnymi wyjściami ze stołu. Zalecane jest również posiadanie czterech pokręteł panoramy.
Moduły SEU 4 i SDU 4 posiadają gniazda typu XLR, regulację poziomu -10 do +8 dBV (0 dBV = 0,775 VRMS).
Wszystkie głośniki powinny być wysokiej klasy, ponieważ odsłuch dla reżysera jest ważny i ma wpływ na całokształt dzieła muzycznego. Dotyczy to również wzmacniaczy zasilających. Głośniki L, P, C powinny być podłączone w tej samej fazie. Natomiast głośniki S podłącza się w przeciwnej fazie (uprzestrzennienie dźwięku) Mogą to być dwa głośniki surround bądź 4 w zależności od kształtu i wymiarów pomieszczenia oraz od ustawienia głośników.
Pasmo dla surroundu - 100 Hz - 7 kHz, a pozostałe zasilane są pełnym pasmem (20 Hz - 20 kHz). Głośniki surround ustawia się kilkadziesiąt cm powyżej uszu reżysera i nie powinny one być zwrócone bezpośrednio w jego stronę.
Rys. 12 Miksowanie w Dolby Surround.