Rozmowa z pacjentem
Wizyta w punkcie rozpoczyna się od wywiadu. Jest on prowadzony w oparciu o specjalnie przygotowany zestaw pytań, włączając w to pytania medyczne na temat przebytych chorób, wcześniej używanych aparatów, prowadzonego trybu życia. Celem jest sporządzenie pełnej historii słuchu pacjenta. Wywiad to pierwszy krok, niezbędny by wybrać właściwe rozwiązanie odpowiadające indywidualnym potrzebom Pacjenta.
Badanie słuchu
Po przeprowadzeniu wywiadu specjalista firmy Audiola, kwalifikowany protetyk, przeprowadza specjalistyczne, bezpłatne badania
* Badanie ucha
Wykonywane jest przy użyciu otoskopu. Podczas tego badania sprawdzany jest stan kanału słuchowego i błony bębenkowej w celu ustalenia, czy nie występują blokady (ciała obce, woskowina) powodujące gorsze słyszenie.
* Badanie słuchu
Pozwala stwierdzić, czy pacjent posiada ubytek słuchu. Pacjent odsłuchuje dźwięki odpowiadające różnym częstotliwościom (wysokościom), dla każdej częstotliwości generowany jest dźwięk o określonej mocy. Gdy osoba badana zareaguje na generowany dźwięk, ustala się jego najmniejszą słyszaną wartość nazywaną progiem słyszenia dźwięku. Dla każdej częstotliwości ustala się progi słyszalności odpowiednich dźwięków. Dodatkowo badane jest zrozumienie mowy w różnych sytuacja.
Rozpoznanie
Po dokonaniu pełnego badania protetyk słuchu pokazuje pacjentowi jego audiogram oraz komentuje uzyskane wyniki.
Poniżej zamieszczony jest wykres na którym naniesione są litery. Głoski odpowiadające literom generowane są przez dźwięk o odpowiadającej literom częstotliwości. Wybierając wiek można zobaczyć jak wygląda typowy audiogram zależnie od wybranego wieku. Jeśli głoska jest powyżej krzywej słyszenia to Pacjent ma trudności z jej zrozumieniem. Skutkuje to trudnościami w zrozumieniu mowy
żródło:
http://audiola.pl