Gastronomia: Drób dobry na co dzień- białko, witaminy i nienasycone kwasy tłuszczowe

Wokół drobiu w diecie krąży wiele opinii. Od lat trwa spór o to w jakich ilościach powinno spożywać się drób i jaki: kurczaka, indyka, kaczkę, gęś. Jak to ze wszystkim bywa mięso mięsu nierówne, dlatego wybierając kurczaka czy inny rodzaj mięsa drobiowego, trzeba kierować się jego pochodzeniem.

Drób to źródło niezbędnych do codziennego funkcjonowania wartości odżywczych

Mięso drobiowe to przede wszystkim bogactwo pełnowartościowego białka- konieczny składnik diety dzieci młodszych i starszych. Drób zawiera dużo witamin z grupy B, które mają wpływ na poprawne funkcjonowanie układu nerwowego, a także witaminę A. Ponadto zawiera takie składniki mineralne jak: magnes, cynk, fosfor, żelazo, potas, selen. Delikatne polędwiczki z kurczaka zaserwowane na obiad to sycące, a zarazem dietetyczne danie, które dostarcza sporo energii. Powinnaś wiedzieć, iż kurczak ma mało nasyconych kwasów tłuszczowych, a przeważają nienasycone kwasy tłuszczowe, które dobroczynnie wpływają na pracę serca. Składniki zawarte w drobiu usuwają nadmiar wody z organizmu, regulują poziom stresu, wpływają na poprawną pracę serca, na wzrok, regulują poziom cukru we krwi, wzmacniają kości, zęby, poprawiają wygląd skóry, paznokci i włosów.

Drób w wielu odsłonach

Dzieciom szczególnie smakują skrzydełka z kurczaka. Będąc na diecie, śmiało sama możesz je jeść. Co istotne, nawet jeśli do marynaty dołożysz nieco oleju, kurczak nie będzie miał o wiele wyższej wartości kalorycznej. Najzdrowsze mięso z kurczaka, to wspomniane wcześniej polędwiczki z kurczaka. Można je przygotować na wiele sposobów. Wiele osób nie je mięsa, tłumacząc, że jest zbyt tłuste. Wszystko jednak zależy od tego jak je przygotujemy. Faktycznie, jeśli będziemy je smażyć na głębokim tłuszczu, to nie będzie to dietetyczny posiłek. Najzdrowszy jest drób gotowany, duszony, pieczony bądź grillowany. Jeśli go gotujemy, to należy wrzucić go dopiero do zagotowanej wody, podobnie jak warzywa, by nie stracił wartości odżywczych.

Drób to nie tylko skrzydełka z kurczaka czy nóżki, ale też podroby, po które warto sięgać. Mają tyle białka co polędwiczki z kurczaka, a więcej niektórych soli mineralnych. Jednak nie należy ich jeść za często, bo są tłustsze i mają więcej cholesterolu.

Artykuł sponsorowany.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Polecane

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.