Jak krok po kroku wypracować dobre nawyki żywieniowe?

Wszyscy dookoła mówią o potrzebie zdrowego jedzenia, ale Ty nie masz pojęcia, jak się za to zabrać? Spokojnie, większość osób ma ten sam problem. Żyjemy szybko, nie mamy czasu na to, by za każdym razem liczyć kalorie i zastanawiać się, czy akurat ten produkt nie będzie mieć negatywnego wpływu na organizm. Tym, co z pewnością Ci pomoże, będą zdrowe nawyki żywieniowe. Ich wypracowanie wcale nie jest takie trudne. Jak to zrobić krok po kroku? Przeczytaj.

Zacznij czytać etykiety produktów

To pierwszy i bardzo ważny krok. Gdy zaczniesz czytać etykiety produktów przed wrzuceniem ich do koszyka, doznasz szoku. Nagle przekonasz się, że jedzenie, po które sięgasz, jest pełne konserwantów i innych chemicznych dodatków. Zaczniesz zwracać na to baczną uwagę, dzięki czemu staniesz się świadomym konsumentem. Uwierz na słowo: to wciąga!

Metoda eliminacji

Gwałtowne zrezygnowanie ze wszystkich żywieniowych przyjemności jest bardzo trudne i rzadko przynosi trwały efekt. Lepiej jest robić to powoli. Zastosuj metodę eliminacji, która polega na tym, że stopniowo zaczniesz rezygnować z niezdrowych produktów lub ograniczać ich spożycie. Dobrym przykładem jest tutaj cukier. Słodzisz herbatę i kawę? Załóż sobie, że codziennie będzie zmniejszać dawkę cukru, aż w końcu dojdziesz do momentu, gdy w ogóle przestaniesz słodzić napoje.

Eksperymenty

Eksperymentowanie w kuchni jest znakomitym sposobem na to, by zacząć się zdrowo odżywiać. Sięgnij po przepisy, które znajdziesz w Internecie. Przekonaj się do produktów, które do tej pory wydawały Ci się niejadalne. Jeśli nie wyobrażasz sobie obiadu bez ziemniaków, to przygotuj sobie posiłek z kaszą lub brązowym ryżem. Na pewno Ci zasmakuje!

Kotlety mięsne zastąp takimi z ciecierzycy, a pulpety mielone takimi z kaszy jaglanej i płatków owsianych. Nie musisz całkowicie przechodzić na dietę wegańską. Ważne jest to, aby urozmaicić jadłospis i stopniowo eliminować z niego niezdrowe, tłuste produkty.

Zmiana godzin spożywania posiłków

Jeśli głodzisz się przez cały dzień, a wieczorem zapychasz żołądek półproduktami, to prędzej czy później odbije się to na kondycji Twojego organizmu. Jest tutaj ogromne pole do poprawy. Ustal sobie, że od dziś zaczynasz jeść regularnie. Nie rezygnuj ze śniadania, do pracy zabieraj kanapki czy samodzielnie przygotowaną sałatkę, znajdź czas na lekkostrawny obiad, a kolację zjedz przed 19. Przekonasz się, że nie chodzisz głodny i w „magiczny” sposób straciłeś potrzebę podjadania.

Te proste sposoby umożliwią Ci wypracowanie bardzo zdrowych nawyków żywieniowych, a przede wszystkim sprawią, że nie będziesz jeść bezrefleksyjnie. Szybko przełoży się to na poprawę Twojego samopoczucia oraz sylwetki.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Polecane

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.