Magazyn zewnętrzny kontra trzymanie towaru w biurze

Wiele małych, początkujących firm zajmujących się sprzedażą towarów, zaczyna dokładnie tak samo: od trzymania produktów w biurze. Ma to swoje zalety (najważniejszą jest ograniczenie kosztów), ale w dłuższej perspektywie kompletnie się nie sprawdza. Na pewnym etapie rozwoju biznesu trzeba już pomyśleć o wynajęciu powierzchni magazynowej. To się zwyczajnie opłaca, o czym przekonujemy w naszym poradniku.

Biuro-magazyn? Zły pomysł!

Przechowywanie towaru przeznaczonego dla klientów w biurze sprawdza się wyłącznie na samym początku prowadzenia działalności handlowej. Z czasem wynikną z tego same problemy. Pierwszy przykład z brzegu: przyjeżdża towar na palecie. Biuro znajduje się na trzecim piętrze w kamienicy. Pracownicy muszą więc ręcznie wnieść całą dostawę, co zabiera mnóstwo czasu i energii.

Ponadto wraz z rozwojem firmy tego towaru będzie coraz więcej. W efekcie pomieszczenia biurowe będą zagracone, co nie sprzyja efektywnej pracy i rodzi poważne ryzyko popełniania błędów przy kompletowaniu zamówień – a to z kolei oznacza dodatkowe, zupełnie niepotrzebne koszty.

Czas przenieść się do magazynu zewnętrznego

Wielu przedsiębiorców broni się przed tym krokiem, ponieważ nie chcą generować dodatkowych wydatków. Tymczasem wynajęcie powierzchni magazynowej wcale nie musi być drogie. W Polsce dobrze przyjął się mechanizm outsourcingu magazynów, który świetnie działa zwłaszcza w przypadku małych biznesów.

Zarządcy magazynów mogą przejąć całą logistykę od klienta w ramach jednej opłaty. Oznacza to, że przedsiębiorca nie musi się już przejmować odbiorem czy wysyłką towaru, a także układaniem produktów na regałach. Cały proces obsługi magazynu może być w 100% zautomatyzowany – służy temu nowoczesne oprogramowanie klasy ERP i CRM.

Mało tego: po wynajęciu powierzchni magazynowej często okazuje się, że firma nie potrzebuje już tak wielu pomieszczeń biurowych. Może więc przenieść się do mniejszego lokalu, oszczędzając na czynszu i opłatach, co automatycznie obniża koszt magazynowania.

Nie zapominajmy o korzyściach stricte funkcjonalnych. Odciążeni pracownicy (dotyczy to też samego właściciela) mogą nareszcie skupić się na innych zadaniach, w tym na sprzedaży i budowaniu marki przedsiębiorstwa, na co wcześniej zwyczajnie nie mieli czasu.

Uparte przechowywanie towaru w biurze mija się więc z celem. Prędzej czy później przedsiębiorca musi podjąć decyzję o wynajęciu powierzchni magazynowej, bo bez tego nie uda mu się rozwinąć działalności.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.