Nie możesz znaleźć kierowców do swojej firmy przewozowej? Oto kluczowe powody

Mariusz Siwko
14.03.2018

Przedsiębiorcy działający w branży transportowej coraz częściej zgłaszają ogromne problemy ze znalezieniem kierowców. Przez to nie mogą rozwijać swoich biznesów, bo zwyczajnie nie są w stanie obsłużyć pojawiających się zamówień. Kierowcy, co oczywiste, wykorzystują tę sytuację i próbują wywalczyć dla siebie jak najlepsze warunki zatrudnienia. Co ma dla nich największe znaczenie? W jaki sposób pracodawca może zwiększyć swoją atrakcyjność w branży przewozowej i tym samym zachęcić kierowców do podejmowania pracy właśnie u niego?

Wysokość wynagrodzenia

Jest to zdecydowanie najważniejsze kryterium brane pod uwagę przez kierowców, którzy rozważają zmianę pracodawcy. Zaproponowanie atrakcyjnego wynagrodzenia praktycznie gwarantuje wysokie zainteresowanie ofertą pracy. Pensja powinna być adekwatna do rynkowych realiów, a także odzwierciedlać doświadczenie i uprawnienia kierowcy. Jeśli oferujesz niskie stawki, to nie masz co marzyć o znalezieniu wartościowych pracowników.

Klasa samochodów

Coraz więcej kierowców zwraca uwagę na to, jaką flotą dysponuje pracodawca. Inwestycja w nowoczesne, bezpieczne i komfortowe samochody może się więc szybko zwrócić. Jeśli zaoferujesz kandydatom pracę na relatywnie nowych pojazdach, to znacznie zwiększysz swoje szanse na pozyskanie kierowców. To także sposób na umocnienie wizerunku firmy w branży i ograniczenie strat spowodowanych częstymi awariami w trasie.

Tryb pracy

O wiele łatwiej jest znaleźć kierowców do obsługi tras krajowych. Transport międzynarodowy jest lepiej płatny, ale także bardziej wymagający, dlatego brakuje chętnych do pracy w takim trybie. Jeśli Twoja firma specjalizuje się w spedycji zagranicznej, to w ofercie zatrudnienia podkreśl swoją troskę o zapewnienie kierowcom komfortowych warunków, m.in. gwarancję spędzania pauzy tygodniowej w hotelu, a nie w szoferce.

Renoma pracodawcy

Nie oszukujmy się. Doświadczeni kierowcy doskonale orientują się w branżowych realiach i nie chcą podejmować pracy w firmach, które „słyną” z nierzetelności, nieterminowego wypłacania pensji czy oszczędzania na warunkach pracy. Jeśli dopiero wchodzisz na rynek, to zacznij od zadbania o to, by Twoi obecni kierowcy mieli Cię za co pochwalić w rozmowach z kolegami po fachu. Dobra fama szybko rozejdzie się po środowisku truckerów, co zaowocuje zwiększeniem zainteresowania podjęciem zatrudnienia w Twojej firmie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie