Przedsiębiorcy działający w branży transportowej coraz częściej zgłaszają ogromne problemy ze znalezieniem kierowców. Przez to nie mogą rozwijać swoich biznesów, bo zwyczajnie nie są w stanie obsłużyć pojawiających się zamówień. Kierowcy, co oczywiste, wykorzystują tę sytuację i próbują wywalczyć dla siebie jak najlepsze warunki zatrudnienia. Co ma dla nich największe znaczenie? W jaki sposób pracodawca może zwiększyć swoją atrakcyjność w branży przewozowej i tym samym zachęcić kierowców do podejmowania pracy właśnie u niego?
Jest to zdecydowanie najważniejsze kryterium brane pod uwagę przez kierowców, którzy rozważają zmianę pracodawcy. Zaproponowanie atrakcyjnego wynagrodzenia praktycznie gwarantuje wysokie zainteresowanie ofertą pracy. Pensja powinna być adekwatna do rynkowych realiów, a także odzwierciedlać doświadczenie i uprawnienia kierowcy. Jeśli oferujesz niskie stawki, to nie masz co marzyć o znalezieniu wartościowych pracowników.
Coraz więcej kierowców zwraca uwagę na to, jaką flotą dysponuje pracodawca. Inwestycja w nowoczesne, bezpieczne i komfortowe samochody może się więc szybko zwrócić. Jeśli zaoferujesz kandydatom pracę na relatywnie nowych pojazdach, to znacznie zwiększysz swoje szanse na pozyskanie kierowców. To także sposób na umocnienie wizerunku firmy w branży i ograniczenie strat spowodowanych częstymi awariami w trasie.
O wiele łatwiej jest znaleźć kierowców do obsługi tras krajowych. Transport międzynarodowy jest lepiej płatny, ale także bardziej wymagający, dlatego brakuje chętnych do pracy w takim trybie. Jeśli Twoja firma specjalizuje się w spedycji zagranicznej, to w ofercie zatrudnienia podkreśl swoją troskę o zapewnienie kierowcom komfortowych warunków, m.in. gwarancję spędzania pauzy tygodniowej w hotelu, a nie w szoferce.
Nie oszukujmy się. Doświadczeni kierowcy doskonale orientują się w branżowych realiach i nie chcą podejmować pracy w firmach, które „słyną” z nierzetelności, nieterminowego wypłacania pensji czy oszczędzania na warunkach pracy. Jeśli dopiero wchodzisz na rynek, to zacznij od zadbania o to, by Twoi obecni kierowcy mieli Cię za co pochwalić w rozmowach z kolegami po fachu. Dobra fama szybko rozejdzie się po środowisku truckerów, co zaowocuje zwiększeniem zainteresowania podjęciem zatrudnienia w Twojej firmie.