Wydawać by się mogło, że w dobie doskonale rozwiniętych mediów, każdy z nas z łatwością może wypromować swój produkt lub usługę i dotrzeć do optymalnej dla siebie liczby potencjalnych klientów. Nic bardziej mylnego.
Okazuje się bowiem, że każdego dnia ludzie są wręcz bombardowani informacjami, które są trudne do przeanalizowania. Przede wszystkim ogrom wiadomości sprawia, że gubimy się w nich, dlatego niezwykle szybko usuwamy je ze swojej pamięci, co nie sprzyja promowaniu marki czy produktu. Skuteczna reklama wymaga wszak zakorzenia w ludzkiej świadomości. Tylko wówczas promowany produkt ma szansę na wyróżnienie się spośród setek mu podobnych. Co zrobić, by odnieść sukces? Odpowiedź jest prosta. Wystarczy powierzyć zadania zaplanowania promocji specjalistom pracującym w domach mediowych.
Internetowa encyklopedia Wikipedia definiuje dom mediowy jako organizację marketingową, która odpowiada za planowanie oraz zakup kampanii reklamowych w mediach masowych. Według źródła domy mediowe powstały w wyniku rozwoju agencji reklamowych, jakie pierwotnie same zajmowały się planowaniem i zakupem kampanii promocyjnych, jednak rozwój rynku reklamowego wymusił stworzenie działów mediowych. Nowo powstałe jednostki rozwijały się w szybkim tempie i zyskiwały coraz to nowe kompetencje, w wyniku czego powstały pierwsze domy mediowe. Do ich najważniejszych zadań należą: planowanie i zakup mediów, negocjacje cen z dostawcami przestrzeni i czasu reklamowego oraz dostarczanie reklamodawcom badań medialnych.
Rolą każdego domu mediowego (zobacz: http://www.mecglobal.pl/) jest realizowanie kampanii klientów przy użyciu zintegrowanego i strategicznego podejścia do każdego projektu. Pozwala to wysoko wykwalifikowanym i doświadczonym specjalistom zapewnić doskonałe przeprowadzenie planu w każdym kanale. Warto dodać, że zadaniem zespołu, którego miejscem pracy jest dom mediowy, jest także śledzenie dynamicznej sytuacji na rynku mediów. Zdobyta wiedza jest bowiem niezbędna do przeprowadzenia skutecznych kampanii odpowiadających potrzebom zleceniodawcy.
Dom mediowy, jak już zostało podkreślone, odpowiada za planowanie i zakup przestrzeni reklamowej w mediach. Jednak mało kto wie, że z pozoru łatwe zadanie, wymaga przeprowadzenia dogłębnej analizy niezbędnej do wytyczenia ścieżki dodarcia do grupy docelowej. Warto dodać, że wyłonienie grona potencjalnych odbiorców stanowi twardy orzech do zgryzienia. Wielu przedsiębiorców, próbując dotrzeć do jak największej liczby osób, rozprasza uwagę realnie zainteresowanych produktem ludzi. Zadaniem pracowników domu mediowego jest ukierunkowanie kampanii na wybraną grupę docelową i przygotowanie kolejnych działań w sposób, który najbardziej przemówi do świadomości określonych osób. Kolejnym etapem opracowywanie kampanii jest zakup przestrzeni w wybranym kanale mediowym. Określenie grupy docelowej zdecydowanie ułatwia ten krok. Nietrudno się przecież domyślić, że młodzież poszukuje informacji w Internecie, a nasi dziadkowie, częściej niż do Sieci, zaglądają do prasy.
Dom mediowy, planując i kupując media, przygotowuje zintegrowaną strategię komunikacji marketingowej, którą można określić jako ogół działań podejmowanych przez właścicieli marki w celu rozpowszechnienia swojego produktu lub usługi. Zadaniem profesjonalistów z domu mediowego jest zatem nadanie formy komunikacji pomiędzy klientem i marką. Kluczem do sukcesu jest zaproponowanie kontrahentowi zintegrowanego i logicznego ciągu komunikatów, które synergicznie wpływają na otoczenie. Jednocześnie komunikacja musi nosić znamiona zindywidualizowania, czyli musi wyraźnie oddziaływać na grupę docelową i wpisywać się w jej oczekiwania.
Każdy, kto choć raz próbował samodzielnie rozreklamować swój produkt, doskonale wie, że to niełatwe zadanie. Skuteczne zaplanowanie kampanii wymaga bowiem ogromnej wiedzy, doświadczenia, a także niemałej intuicji, które pozwolą na efektywne dotarcie do grupy docelowej. Wszystko to znajdziemy w domach mediowych, dlatego przygotowują się kampanii reklamowej, oddajmy sprawy w ręce profesjonalistów i cieszmy się sukcesem.
Artykuł partnera.