Ile kosztuje pozycjonowanie?

Krzysztof Jagielski
27.02.2017

Aby zaistnieć w Internecie lub podtrzymać dotychczasową popularność serwisu, sklepu czy portfolio przedsiębiorstwa, należy przeznaczyć pewną pulę środków na pozycjonowanie stron www. Cennik tego typu usług jest szeroki i zależy od kilku najważniejszych czynników.

Pierwszym z nich są przyjęte metody pracy – prawdziwie wartościowe pozycjonowanie polega m.in. na tworzeniu wartościowych zapleczy. Tego typu działanie wymaga określonego czasu i generuje wyższe koszty niż prymitywne „spamowanie” wyszukiwarek.

Drugi z czynników to poziom konkurencyjności danej branży, a także popularność pozycjonowanych fraz. Im więcej podmiotów walczy o pozycję lidera, tym więcej czasu jest potrzebne, by wyprzedzić rywali.

Duży wpływ na koszta usługi ma również liczba fraz. Specyfika działania niektórych rodzajów witryn pozwala by było ich np. 10. Są natomiast przypadki, w których pozycjonowanie stron skupia się nawet na kilkuset frazach. Pozostałe czynniki, która mają wpływ na ostateczną cenę działań w tym zakresie, to dotychczasowe wyniki danej strony, jej historia oraz czas trwania zlecenia.

Pozycjonowanie stron internetowych – cena sukcesu.

Obserwacje dotyczące aktualnych trendów konsumenckich wiodą do jednego istotnego wniosku: aktywność potencjalnych nabywców towarów i usług w znacznym stopniu przenosi się w sferę Internetu. Okazuje się, że ludzie poszukują zarówno możliwości złożenia zamówienia przez stronę www, jak i wstępnych informacji przed odwiedzeniem sklepu stacjonarnego. Taki research stanowi podstawę świadomych postaw konsumenckich oraz pozwala na realizację zasad smart shoppingu, a więc inteligentnych zakupów.

O skali zjawiska świadczy liczba podmiotów, których profil działalności obejmuje pozycjonowanie stron. WEZOM jest dobrym przykładem agencji interaktywnej mającej atrakcyjny cennik pozycjonowania. Działają tutaj zarówno większe organizacje, jak i szereg mniejszych firm. Niektóre z nich oferują błyskawiczny kontakt z klientem, już w 30 sekund od pozostawienia numeru telefonu.

Cena ich usług w każdym przypadku uzależniona jest od czynników opisanych w poprzednim akapicie. Duży wpływ na koszty pozycjonowania ma również oczekiwany zasięg oddziaływania serwisu. Doprowadzenie witryny przedsiębiorstwa na pierwsze miejsca wyszukiwarek w skali lokalnej, związanej z konkretną miejscowością lub powiatem wymaga przyjęcia innej strategii działania, niż pozycjonowanie w skali ogólnopolskiej. Jest to ważny aspekt, który należy uwzględnić przygotowując budżet na działania w Internecie.

Należy pamiętać również o tym, że na cenę usług mają wpływ oczekiwania właściciela serwisu. Mogą być one skupione na szybkim zwiększeniu konwersji, czyli liczby dokonywanych transakcji. W tym przypadku działa się inaczej, niż kiedy celem jest wygenerowanie większego ruchu oraz „klikalności” na stronie, mierzonych w perspektywie miesięcy czy lat.

Pozycjonowanie stron internetowych – cennik

Warto zwrócić uwagę na długofalowy charakter działań, mających na celu efektywną obecność w Internecie. Pierwszym krokiem powinien być audyt seo. Treść raportu pozwoli zauważyć ewentualne błędy w optymalizacji oraz uwypukli mocne i słabe strony serwisu.

W dalszej kolejności, należy opracować strategię działań, włączając w to ulepszenie interfejsu graficznego, pozycjonowanie fraz, również long-tail, a także obecność w mediach społecznościowych, kampaniach Google AdWords czy opracowanie firmowych aplikacji mobilnych. Dopiero całościowe spojrzenie na obecność w sieci pozwoli na maksymalizację sukcesów i idące za nią zyski.

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie