W branży e-commerce jest tak, że klient jest lojalny i stały dopóty dopóki twoja firma spełnia jego oczekiwania. Gdy przestanie, od razu znajdzie trzy inne firmy, które mu to zapewnią. Dlatego bądź wyjątkowy i spraw, by chcieli wracać.
I że cię nie opuszczę…
Współcześnie na lojalność wśród klientów trzeba sobie ciężko zapracować. To ważne, by odpowiadać na potrzeby klienta i dawać mu dodatkowo coś ekstra – coś, czego nie mają inni. Niekoniecznie musi to być coś materialnego. Może to być wspaniała, ciepła, uprzejma i bardzo zaangażowana obsługa, rabaty, oryginalne opakowania towarów (np. w malowane przez dzieci z fundacji, którą wpieracie pudełka kartonowe). To wszystko tylko pomysły na to, by twój sklep się wyróżniał w pozytywny sposób. Pozwoli ci się to przebić ponad inne dobre sklepy online.
Przykłady sytuacji, gdy klient odchodzi…
Każdy rozumie, że masz natłok zleceń, jednak jeżeli się z czymś nie wyrabiasz, oznacza to złą organizację, zbyt skromny personel itd. Pamiętaj, że musisz być tak przygotowany, aby wszystko działało – od początkowej obsługi zapytań klienta po błyskawiczne zrealizowanie zamówienia i wysyłkę.
Jeżeli wysyłka się opóźni, ty nie powiadomisz klienta, z pewnością więcej nie zrobi zakupów u ciebie.
Jeśli klient otrzyma suchą wiadomość, że wszystko, co chce wiedzieć jest na stronie, poczuje się urażony, że wytyka mu się brak spostrzegawczości. Poza tym będzie to nieuprzejme, gdyż zwrócił się on z pytaniem do żywej osoby, a odsyłają go do automatu. Z pewnością taki klient nie zrobi zakupów lub nie wróci więcej.
Podobnie stanie się, jeżeli będzie musiał czekać na mail ze strony twojego sklepu dłużej niż jeden dzień. To najskuteczniejsza metoda na zniechęcenie do siebie klientów.
Artykuł partnera.