Pisanie tekstów na miarę potrzeb

Remigisz Szulc
23.08.2015

Trzy źródła wiedzy o tym, co zainteresuje Twoich potencjalnych klientów.

Kluczem do sukcesu w biznesie, również internetowym, jest dobra znajomość potrzeb swojej grupy docelowej - osób, które szczególnie chcesz przyciągnąć do swojego serwisu internetowego.

Gdy użytkownicy odnajdują witrynę, na której łatwo znaleźć precyzyjne odpowiedzi na najważniejsze dla nich pytania są zwykle pozytywniej nastawieni do promowanych na niej produktów i usług.

Jak dowiedzieć się, jakie treści chciałaby na Twojej stronie znaleźć Twoja grupa docelowa?

Do określenia tego, jak dopasować zawartość strony WWW do potrzeb grupy docelowej wykorzystaj trzy najważniejsze źródła informacji:

  • Informacje od klientów przekazywane bezpośrednio firmie
  • Informacje, jakie klienci pozostawiają w różnych miejscach sieci
  • Statystyki własnej witryny.

 Informacje od klientów przekazywane bezpośrednio firmie

Najbardziej oczywistym źródłem informacji o potrzebach informacyjnych grupy docelowej są sami potencjalni klienci. Przekazują cenne informacje w czasie spotkań, rozmów telefonicznych czy za pomocą poczty elektronicznej. Oczywiście ich komentarze nie zawsze będą dla ciebie przyjemne (ludzie częściej decydują się przekazać swoje uwagi, gdy są one negatywne), ale na pewno lepiej zrobisz słuchając narzekań, niż zupełnie nie wiedząc, co się Twojej grupie docelowej nie podoba. Zarówno pozytywne jak i negatywne komentarze pomogą wzmocnić Twoją firmę.

Informacje, jakie klienci pozostawiają w różnych miejscach sieci

Śledzenie zapytań i dyskusji na listach dyskusyjnych, forach internetowych to jeden z najlepszych sposobów na uzyskiwanie informacji o tym, czego potencjalni klienci o Twojej branży nie wiedzą i jakich informacji szczególnie szukają.

Statystyki własnej witryny

Szczegółowo analizując statystyki własnej witryny dowiesz się między innymi:

  • Jak długo klienci przeglądają poszczególne sekcje. Da Ci to możliwość zorientowania się, które treści są najbardziej poczytne. Wiedząc, jakie materiały najbardziej klientów interesują możesz przebudowywać serwis w kierunku preferowanym przez użytkowników – wzbogadzać stronę o podobne materiały, jak te, które już są dokładnie czytane i lepiej je eksponować. 
  • Jakie sekcje klienci odwiedzają najrzadziej. Ta wiedza pozwoli Ci ,między innymi, na znalezienie przeoczonych wcześniej błędów w zawartości. Może potencjalny klient szukając jakichś informacji, mało popularnych w Twoim serwisie, użyłby zupełnie innych słów i po prostu nie wie, gdzie prowadzi zamieszczony przez ciebie odnośnik?
  • Jakie słowa kluczowe klienci wpisują do wyszukiwarek. Wykorzystywanie w tekście słów, których używają klienci do znalezienia usług lub produktów jest podstawą dobrze działającego serwisu internetowego. Chcąc zrealizować jakikolwiek cel czytelnicy będą szukać w treści określonych słów (skanując stronę w ich poszukiwaniu). Jeżeli dobrze je zidentyfikujesz i wyeksponujesz (wykorzystasz w nagłówkach, wyróżnisz w tekstach) zwiększysz swoje szanse na osiągnięcie sukcesu.

Informacje uzyskane za pomocą trzech powyższych sposobów pomogą w napisaniu tekstów interesujących dla grupy docelowej Twojej firmy i wyróżniających Twój serwis spośród wszystkich konkurencyjnych. A to wydatnie pomoże w podtrzymaniu zainteresowania serwisem wśród najbardziej pożądanych przez Ciebie klientów i sprawi, że będą oni wracać z przeświadczeniem, że w Twoim serwisie znajdą wartościowe informacje.


 

Źródło: Joanna Nowak - copywriter, SEO copywriter http://www-copywriting.pl

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie