Trzy źródła wiedzy o tym, co zainteresuje Twoich potencjalnych klientów.
Kluczem do sukcesu w biznesie, również internetowym, jest dobra znajomość potrzeb swojej grupy docelowej - osób, które szczególnie chcesz przyciągnąć do swojego serwisu internetowego.
Gdy użytkownicy odnajdują witrynę, na której łatwo znaleźć precyzyjne odpowiedzi na najważniejsze dla nich pytania są zwykle pozytywniej nastawieni do promowanych na niej produktów i usług.
Jak dowiedzieć się, jakie treści chciałaby na Twojej stronie znaleźć Twoja grupa docelowa?
Do określenia tego, jak dopasować zawartość strony WWW do potrzeb grupy docelowej wykorzystaj trzy najważniejsze źródła informacji:
Informacje od klientów przekazywane bezpośrednio firmie
Najbardziej oczywistym źródłem informacji o potrzebach informacyjnych grupy docelowej są sami potencjalni klienci. Przekazują cenne informacje w czasie spotkań, rozmów telefonicznych czy za pomocą poczty elektronicznej. Oczywiście ich komentarze nie zawsze będą dla ciebie przyjemne (ludzie częściej decydują się przekazać swoje uwagi, gdy są one negatywne), ale na pewno lepiej zrobisz słuchając narzekań, niż zupełnie nie wiedząc, co się Twojej grupie docelowej nie podoba. Zarówno pozytywne jak i negatywne komentarze pomogą wzmocnić Twoją firmę.
Informacje, jakie klienci pozostawiają w różnych miejscach sieci
Śledzenie zapytań i dyskusji na listach dyskusyjnych, forach internetowych to jeden z najlepszych sposobów na uzyskiwanie informacji o tym, czego potencjalni klienci o Twojej branży nie wiedzą i jakich informacji szczególnie szukają.
Statystyki własnej witryny
Szczegółowo analizując statystyki własnej witryny dowiesz się między innymi:
Informacje uzyskane za pomocą trzech powyższych sposobów pomogą w napisaniu tekstów interesujących dla grupy docelowej Twojej firmy i wyróżniających Twój serwis spośród wszystkich konkurencyjnych. A to wydatnie pomoże w podtrzymaniu zainteresowania serwisem wśród najbardziej pożądanych przez Ciebie klientów i sprawi, że będą oni wracać z przeświadczeniem, że w Twoim serwisie znajdą wartościowe informacje.
Źródło: Joanna Nowak - copywriter, SEO copywriter http://www-copywriting.pl