Rodzaje fraz kluczowych

Piotr Kowalczyk
07.11.2016

Zajmując się szeroko rozumianą dziedziną, jaką jest pozycjonowanie stron internetowych, konieczne staje się rozróżnianie różnych typów fraz kluczowych. To właśnie ona wyznaczają dalszy kierunek pozycjonowania i na ich podstawie będziemy mogli śledzić zmiany, które zachodzą w pozycjach naszej strony.

Przedstawiamy aż 7 różnych rodzajów fraz kluczowych, wraz z ich dokładnym opisaniem i wyjaśnieniem, kiedy należy się nimi posługiwać:

Frazy kluczowe brandowe – należą one do jednych z najczęściej wpisywanych do wyszukiwarki. Stosowane zawsze wtedy, kiedy chcemy trafić na stronę konkretnej marki. Frazy brandowe tak naprawdę są dużym udogodnieniem dla każdego z nas i powinny korzystać z nich firmy, które mają trudne do zapamiętania adresy stron www lub długie i często niezrozumiałe nazwy – na przykład pochodzące z języka obcego. W tym drugim przypadku, warto pozycjonować stronę na spolszczenia nazw lub przeinaczenia, jeśli zdarzają się naprawdę często. W pozostałych przypadkach, kiedy frazy brandowe mają bardzo niską konkurencyjność, zwykle nie ma konieczności ich specjalnego pozycjonowania. Wyszukiwarka samodzielnie zaproponuje nam najwłaściwsze wyniki, gdyż fraza brandowa wystarczającą liczbę razy pojawia się na stronie docelowej oraz w nazwie jej domeny.

Frazy kluczowe ogólne – to kolejne z prostych fraz z jakimi spotykamy się każdego dnia, wpisując je do wyszukiwarek. Ogólne frazy kluczowe składają się najczęściej z jednego lub dwóch słów. Na przykład drzwi sosnowe. Bardzo często można do takich ogólnych fraz dodawać nazwę miasta, które nas interesuje. Takie rozwiązanie pozawala zawęzić wyniki poszukiwania do naszej najbliższej lokalizacji i naprawdę opłaca się to robić – na przykład w przypadku fraz bardzo mocno konkurencyjnych, dla których pozycjonowanie stron internetowych ma zasięg ogólnopolski. Samo pozycjonowanie na takie słowa może, ale nie musi być czasochłonne i zależy to przede wszystkim od popularności fraz, które mamy do opracowania.

Frazy kluczowe longtail – temat rozszerzonych fraz kluczowych poruszyliśmy powyżej, dopisując do frazy ogólnej nazwę miasta lub województwa. Pozycjonowanie stron internetowych na długi ogon przynosi naprawdę bardzo wiele korzyści. Przede wszystkim pozwala zwiększyć zasięg występowania strony w wynikach wyszukiwania, jeśli w tekście znajdą się frazy wpisywane przez użytkowników. Przykładem mogą być „drzwi sosnowe z naświetlem” lub „opony zimowe R14 175”. Przykłady można mnożyć bez końca i zdecydowanie warto korzystać ze stosowania fraz longtail, gdyż w żaden sposób nie czyni to pozycjonowania trudniejszym, nie jest kosztowniejsza, a wymaga wyłącznie bardziej starannego redagowania tekstów oraz wcześniejszego zaplanowania słów kluczowych – samodzielnie, korzystając z własnej wiedzy lub przy wykorzystaniu internetowych planerów słów kluczowych.

Frazy kluczowe hashtagi – korzystając z portali społecznościowych, bardzo często możemy mieć do czynienia z tak zwanymi hashtagami. Są to pojedyncze słowa lub kilka słów pisanych bez spacji, przed którymi występuje znacznik hash, czyli #. Po kliknięciu takiego hashtagu, zostaniemy przeniesieni na stronę, na której są prezentowane wszystkie inne materiały, oznaczone takimi hashtagiem. Metoda ta jest bardzo skuteczna podczas prowadzenia akcji promocyjnych i większych kampanii. Pozwala w jednym miejscu zgromadzić materiały tworzone przez fanów konkretnej marki, produktu lub usługi, pokazując w prosty sposób skalę projektu i bardzo duży wydźwięk, który odniósł w sieci. Hashtagi bardzo dobrze funkcjonują w takich mediach społecznościowych jak Facebook, Twitter oraz Instagram. Aby przekonać się jak to działa, spróbuj w wyszukiwarce na jednej z w/w stron wpisać #poland lub #beauty.

Frazy kluczowe pytania – masz problem z komputerem, samochodem lub chcesz się dowiedzieć, jak wykonać remont? Jest wiele powodów, dla których korzystamy z wyszukiwarki. Najczęściej chcemy znaleźć odpowiedź na pytanie. Dlatego to pytanie wpisujemy w całości do Google. Przykłady można wymieniać bez końca. „Fiat punto wysokie spalanie”, „zawieszający się telefon Sony” i wiele wiele innych. Dla kogo taka metoda na pozycjonowanie stron internetowych będzie przynosiła najlepsze rezultaty? Przede wszystkim dla wszystkich, którzy prowadzą tematyczne fora i blogi, poświęconej konkretnemu zagadnieniu. Stosowanie takich fraz w swoich tekstach, nagłówkach, opisach zdjęć czy opisach do katalogów, może przynieść bardzo wiele korzyści. Tym bardziej, że zwykle konkurencja w takich frazach jest niska.

Frazy kluczowe branżowe – wykorzystywane, jeśli pozycjonowanie stron internetowych dotyczy nieco bardziej specjalistycznych tematów, poruszanych na blogach czy stronach. Jaką postać mają frazy branżowe? Mogą wyglądać na przykład tak: murowanie ścian, formatowanie komputera lub ogólnie – nowości budowlane lub moda 2016 jesień zima. Tu również można stosować opcję longtail. Samo określenie frazy branżowe ma tę zaletę, że pozwala nam już na wstępie określić specjalistyczny charakter pozycjonowania. To oczywiście zwykle wiązać się będzie z wyższymi kosztami, z powodu zatrudnienia osób o specjalistycznej wiedzy.

Coolbrand.pl

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie