TOP 7 najcenniejszych modowych marek świata – są warte fortunę!

Piotr Kowalczyk
23.01.2017

Świat mody od zawsze karmił się luksusem, przepychem i najdroższymi zabawkami. W końcu czołowe domy muszą wyznaczać trendy i zaspokajać gusta tych najbogatszych klientów. Najlepsze marki po wielu latach obecności na rynku zbudowały prawdziwe imperia, zarówno wizerunkowe, jak i finansowe. Ich wartość może szokować przeciętnego zjadacza chleba czy osobę, która marzy, aby mieć w szafie choć jeden ciuch z metką takiego domu mody. Poznaj 7 najcenniejszych modowych marek świata.

  1. Louis Vuitton – to brand kojarzący się z najwyższą jakością i luksusem zarezerwowanym dla nielicznych. Jest to jeden z ulubionych domów mody gwiazd wielkiego ekranu i arystokracji. Francuska marka dzierży palmę pierwszeństwa w rankingu wartości. Wycenia się ją na 83 miliardy złotych. Warto również wspomnieć, że właściciel Louis Vuitton, czyli Bernard Arnault, został uznany przez magazyn Forbes za najbogatszego Europejczyka.
  2. H&M – to może być duże zaskoczenie dla wielu osób, ponieważ H&M nie jest marką luksusową, ale zwykłą sieciówką. Firma jednak idealnie trafiła w gusta mieszkańców naszej planety i osiąga świetne wyniki sprzedaży dosłownie na całym świecie, stając się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek modowych. Szwedzki H&M jest wyceniany na około 79 miliardów złotych.
  3. Nike – amerykański koncern nie jest związany z modą codzienną czy ekskluzywną, ale stworzył markę rozpoznawalną na całym świecie. Ciuchy Nike są kojarzone z wysoką jakością, ciekawymi fasonami i ogromnym wyborem. Ta marka jest wyceniana na około 71 miliardów złotych.
  4. Zara – jedna z ulubionych marek Polek, których jeszcze nie stać na ciuchy luksusowych domów, ale tanie sieciówki także już im nie wystarczają. Zara to klasyczny przykład „sieciówki z wyższej półki”. Sprzedawane ubrania są wyraźnie droższe niż np. w H&M, ale sprawiają wrażenie lepiej wykonanych i więcej wartych. Hiszpańska marka jest obecnie wyceniana na około 45 miliardów złotych.
  5. Gucci – ta marka weszła do języka potocznego i często jest przytaczana w kontekście wspominania o luksusowych ubraniach czy butach. Gucci to włoska marka z bardzo wysokiej półki, która świetnie funkcjonuje przede wszystkim w kategorii wyrobów ze skóry. Jest wyceniana na około 37 miliardów złotych.
  6. Hermes – mało znana w naszym kraju marka, która produkuje bardzo luksusowe wyroby ze skóry, ale też perfumy, a nawet zegarki. Ceny tych akcesoriów przyprawiają o zawrót głowy, stąd na ich zakup mogą sobie pozwolić tylko nieliczni. Francuska marka jest warta około 33 miliardy złotych.
  7. Cartier – luksusowa francuska marka, która słynie z produkcji najwyższej klasy zegarków. Ceny czasomierzów są tak wysokie, że przeciętny człowiek może sobie o nich co najwyżej pomarzyć. Cartier produkuje także perfumy. Marka jest wyceniania na około 26 miliardów złotych.

Jak widzisz najcenniejsze modowe marki świata wcale nie muszą być związane z rynkiem towarów luksusowych, czego najlepszym przykładem jest H&M.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie