Portal tematyczny jest dla każdej firmy doskonałym narzędziem promocyjnym. Wykorzystuje on fakt, że w Internecie najlepiej pozycjonowane są wartościowe treści. Jeśli wpiszemy w wyszukiwarkę frazę z opisem naszego problemu, to zwróci nam ona wyniki z jej punktu widzenia najbardziej trafne. Niemal zawsze będzie to portal lub blog. Powód jest jasny – oba nośniki są systematycznie uzupełniane, a Google to uwielbia. Mając swój portal tematyczny firma ma więc wszystkie argumenty, aby realnie zwiększyć zaufanie do swojej marki. W jaki sposób?
Portal tematyczny to maszynka do pozycjonowania, ale nie tylko
Widzialność w sieci jest podstawą do zdobycia klientów, którzy właśnie przez wyszukiwarkę będą szukać naszej oferty. Oczywiście tylko pośrednio, bo dla nich kluczowe będzie uzyskanie odpowiedzi na pewne pytania. Jeśli więc Wasza firma produkuje i sprzedaje tynki strukturalne, jej potencjalni klienci będą w sieci szukać efektów nałożenia takiego tynku lub informacji o tym, na jakim podłożu może on być stosowany. Dlaczego nie napisać o tym artykułu specjalistycznego i wszystkiego porządnie wyjaśnić, a następnie umieścić na firmowym wortalu? Nie pozwólmy klientom szukać takich informacji u konkurencji.
To tylko jeden ze schematów budowania wiarygodności marki przy użyciu portalu tematycznego. Przykładów takiego działania jest więcej. Mamy dla Was 5 najważniejszych:
Pozycja ekspercka – tworząc portal tematyczny z branży, na której doskonale się znamy, możemy w krótkim czasie wypracować sobie silną pozycję eksperta. Chodzi o to, aby internauci, czyli potencjalni klienci, szukali odpowiedzi na swoje problemy nie poprzez wyszukiwarkę, ale od razu na naszym wortalu. Wcześniej muszą się oczywiście przekonać o naszej wiedzy i fachowości, dlatego zadbajmy o bardzo wysoki poziom merytoryczny artykułów.
Prestiż – firma, która posiada własny portal tematyczny, od razu jest postrzegana jako wiarygodna. Klienci widzą, że zależy jej na szerokim zaistnieniu w sieci, że nie zamyka się przed internautami, że chętnie dzieli się wiedzą i wspiera w decyzjach zakupowych. Nie bez znaczenia jest też magiczne myślenie: „Mają portal, muszą być silnym graczem, nie sprzedają więc mizerii”.
Wzmocnienie znaczenia w branży – dobrej jakości portal tematyczny musi zostać zauważony przez inne firmy, które przecież także szukają w sieci informacji o konkurencji i nowinkach technologicznych. Gdy trafią na nasz wortal, będą pod wrażeniem, może nawet zaproponują chęć wykupienia reklamy. Ten ruch nie przejdzie w branży bez echa.
Dotarcie do klientów z szerokim przekazem – szczególnie istotne dla sklepów internetowych. W ich przypadku posiadanie portalu tematycznego nie tylko wspiera sprzedaż, ale także zwiększa poczucie bezpieczeństwa klientów decydujących, gdzie zrobią swoje zakupy.
Świadome działania marketingowe – budując portal pokazujemy, że zależy nam na spójnych, konsekwentnych i skutecznych działaniach mających poprawić rozpoznawalność naszej marki. To zawsze jest doceniane – i przez klientów, i przez partnerów biznesowych. Szybka kariera jest dla amatorów. Zawodowcy wybierają drogę trwałego wzrostu.
Darmowa promocja, na którą pracujemy sami
Wielkim atutem portali tematycznych jest fakt, że już po uruchomieniu serwis jest praktycznie nieograniczonym zapleczem promocyjnym dla naszej firmy. „Karmimy” go treścią, której inni szukają, delikatnie i kulturalnie ukrywając w niej przekaz reklamowy. Z czasem dodajemy linki, może nawet inwestujemy w bannery czy video. Prowadzimy konsekwentną kampanię przy użyciu profesjonalnego i skutecznego narzędzia.
Uruchomienie i prowadzenie portalu tematycznego warto powierzyć wyspecjalizowanej firmie. Zagwarantuje nam ona profesjonalną oprawę graficzną, kompleksowe wsparcie techniczne i pomoc przy opracowaniu jasnej strategi wykorzystania wortalu. Możemy także zlecić dostarczanie wartościowych artykułów, które są solą i absolutną podstawą sukcesów portali. Koszt uruchomienia serwisu jest bardzo różny, ale można liczyć nawet na darmowe wdrożenie – pod warunkiem przekazania udziału w zyskach reklamowych. Szczegóły zawsze są ustalane indywidualnie.
Warto pamiętać, że dobrze wypozycjonowany portal tematyczny jest jednym z najsilniejszych magnesów zarówno dla firm z branży, jak i klientów zainteresowanych naszymi produktami czy usługami. Tych najcenniejszych, bo zdecydowanych na jakiś zakup. Pozostaje ich przekonać do wydania pieniędzy u nas.